Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah :banghead: I början av terminen pratade jag med läraren och nämnde att jag har svårt att följa och tillföra något i en konversation om jag ska prata med mer än en person. Då blir det att allt mitt fokus går till att följa konversationen istället för att själv kunna tillägga något. Jag har en person till höger om mig och en till vänster. Läraren sa att då får personen till vänster prata med de bakom istället när vi har diskussioner.

Idag sa läraren till personen på min vänstra sida: "Godisklubba vill bara prata med en person åt gången så du får prata med de bakom"

Ja men tack för den då. Nu måste ju personen som sitter till vänster tro att jag har något personligt emot hen. Personen som sitter till höger om mig är min "bästa kompis" i klassen också :banghead: Så det förstärker ju bara anledningarna till att personen som sitter till vänster om mig kan tro att jag har något personligt emot hen. Vilket jag inte alls har.

Det är jättebra att läraren vill lösa problemet och gjorde det. Men LITE smidigare kunde läraren ändå uttryckt sig, tycker jag... den här situationen är i alla fall inte mycket bättre :arghh:

Och DÄR missade jag min buss också. Den här dagen går bra. Inte. Undrar vad som ska gå fel härnäst :grin:
 
Haha alltså jag orkar inte. Ringde precis pappa för att ge en heads-up om att det blir en fest i vår så han kunde notera datumet.

- Jo, det är ju så att jag och X tänkte gifta oss i vår och..
- I VÅR?!?!
- Ja, och..
- ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD GLAD JAG BLIR!!!
- Vad kul! Och...
- NEJ NU BLIR JAG HELT TÅRÖGD HÄR. NU HÅLLER JAG PÅ ATT KÖRA AV VÄGEN!

😅 Det här med att män i den övre generationen har svårt att visa känslor gäller inte riktigt i vår familj.
 
Har börjat kolla på galna massagestolar till min nya lägenhet. Typ något sånt här, diskret och bra 😂

Jag tycker ärligt talat att de är jättefula men jag älskar tanken på att komma hem trött efter en kontorsdag och slå mig ner en stund 😅 Om jag kan bredda dörrarna i lägenheten så kommer jag att få plats med den i biblioteket, då blir den åtminstone lite undangömd 😂

Visa bifogad fil 57929

GUD så skönt! :love:
 
Haha alltså jag orkar inte. Ringde precis pappa för att ge en heads-up om att det blir en fest i vår så han kunde notera datumet.

- Jo, det är ju så att jag och X tänkte gifta oss i vår och..
- I VÅR?!?!
- Ja, och..
- ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD GLAD JAG BLIR!!!
- Vad kul! Och...
- NEJ NU BLIR JAG HELT TÅRÖGD HÄR. NU HÅLLER JAG PÅ ATT KÖRA AV VÄGEN!

😅 Det här med att män i den övre generationen har svårt att visa känslor gäller inte riktigt i vår familj.
😍😍😍
 
Jag har nog hållit på att köpa massagefåtöljer ett par gånger i mitt liv utan att ha någon plats för dem :angel: priset känns ibland då så mycket rimligare i just den stunden :D
 
Har börjat kolla på galna massagestolar till min nya lägenhet. Typ något sånt här, diskret och bra 😂

Jag tycker ärligt talat att de är jättefula men jag älskar tanken på att komma hem trött efter en kontorsdag och slå mig ner en stund 😅 Om jag kan bredda dörrarna i lägenheten så kommer jag att få plats med den i biblioteket, då blir den åtminstone lite undangömd 😂

Visa bifogad fil 57929
Har en sån på jobb. Tycker inte att de tar så bra faktiskt, det är mest vibrationer. Då tycker jag att en FlowPillow är smidigare :) Har en sådan och den tar ordentligt.
 
Idag sätts nya lilla spisen och ugnen in, hyresvärden har tänkt på storleken och köpt i syfte för just det. (Plus att de ska vara snygga och passa in i inredningen, inget mig emot :laugh::D)
Blir spännande att se hur det ser ut när jag kommer hem idag!

Katten är instängd i sovrummet under tiden och de lovade att släppa ut henne efteråt :heart
 
Hehehehe. Hittade den här på en väns FB. Kanske mest rolig för Stockholmare, men ändå!

975B7877-C9E8-4C06-830A-B96F57B178D4.webp
 
Har börjat kolla på galna massagestolar till min nya lägenhet. Typ något sånt här, diskret och bra 😂

Jag tycker ärligt talat att de är jättefula men jag älskar tanken på att komma hem trött efter en kontorsdag och slå mig ner en stund 😅 Om jag kan bredda dörrarna i lägenheten så kommer jag att få plats med den i biblioteket, då blir den åtminstone lite undangömd 😂

Visa bifogad fil 57929

Min frisör har en sådan! Jag gissar att det är för att kunderna ska komma och klippa sig ofta. Jag håller med dig om att den inte är någon skönhet. Men ack så skön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 009
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp