Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stickar gärna under såna möten, det hjälper mig hålla fokus på vad som sägs.
Jag läste snabbt och inte så noga och fick det till "jag sticker gärna under såna möten...". Fick inte ihop hur du kunde hålla fokus/komma ihåg något om du gått därifrån. Sen låste min hjärna sig på "sticker" så jag var tvungen att läsa om meningen typ sju gånger innan jag uppfattade "stickar". Då blev det plötsligt mycket mer logiskt :laugh:
 
Har precis pratat med CSN och jag blir inte klok på dom.
Jag är sjukskriven vilket jag meddelade, men för att få studiestöd under sjukdom så måste jag anmäla till försäkringskassan samt meddela skolan om uppehåll. Men eftersom jag inte ska göra uppehåll i kursen då jag är sjukskriven i 6 veckor så kunde CSN inget göra, men de kunde ge avslag nästa år om jag inte uppnår mina poäng i höst. Jag själv anser att en sjukskrivning är skäl nog att eventuellt inte uppnå poängen men den får inte räknas om jag inte har studiemedel under sjukdom :cautious:
 
Ikväll ska vi göra hemmagjord sushi till middag :d och jag tror att jag känner några som kommer sitta på matbordet när vi äter 🐈🐈

Just nu har jag svenska och har SÅ KUL. Tror aldrig att jag har haft roligare när jag skriver en text och förstår faktiskt inte hur jag kan ha SÅ kul :confused: :laugh:

Snart står det historia på schemat. Kanske poppar det upp en ny tidsperiod idag som jag aldrig har hört talas om? :D
 
Ätit frukost och druckit kaffe. Diskmaskinen jobbar, ska vika lite tvätt och bädda. Sen göra mig redo för vc och läkarbedömning. Tänker inte tillåta mig känna mig nervös och få ångest för det faktiskt, bara att ta allt från början med denna nya (utöver journalen då) och säga som det är och ta det lugnt, slappna av. Som sagt. Varför göra det värre än det behöver vara?!? Heeelt onödigt.
 
Har börjat kolla på galna massagestolar till min nya lägenhet. Typ något sånt här, diskret och bra 😂

Jag tycker ärligt talat att de är jättefula men jag älskar tanken på att komma hem trött efter en kontorsdag och slå mig ner en stund 😅 Om jag kan bredda dörrarna i lägenheten så kommer jag att få plats med den i biblioteket, då blir den åtminstone lite undangömd 😂

pocitron-ultimate-pro-produktbild.webp
 
Försöker skriva på tentan men har verkligen noll inspiration.. Blir nog till att koka ris till lunchen så att jag i alla fall gör något produktivt istället för att bara sitta och häcka!
 
Alltså wow. Vi pratar om lite jobbiga grejer på mötet och en kollega verkar köra "fuck it nu säger jag vad jag tycker!" stilen.
Så jäkla skön :eek: Trycker på massa obehagliga gamla irriterade varbölder som ingen riktigt vågar peta i, blev just kär :love:

Måste komma ihåg att ge hen beröm för det när vi ses nästa gång.
 
Alltså wow. Vi pratar om lite jobbiga grejer på mötet och en kollega verkar köra "fuck it nu säger jag vad jag tycker!" stilen.
Så jäkla skön :eek: Trycker på massa obehagliga gamla irriterade varbölder som ingen riktigt vågar peta i, blev just kär :love:

Måste komma ihåg att ge hen beröm för det när vi ses nästa gång.

Det är en (av många iof) saker jag gillar med mina kollegor, alla vågar säga vad dom tycker och ingen blir grinig när man får kritik utan bemöter det bra och sen diskuterar man tillsammans hur vi ska få det att bli bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 009
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 105
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp