Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag blir så bitter.
Och jag borde ju egentligen ha förstått det.

I juni 2019 fick jag och mina dåvarande kollegor besked att kontoret vi arbetade på skulle läggas ner. 140 pers arbetslösa inom 6-8 månader.

I Maj i år fick jag nytt jobb på annan avdelning för samma företag i en annan stad.
Idag får vi besked att vårat kontor ska stängas och all personal och verksamhet ska flyttas till en annan stad.
Jag har alltså jobbet kvar men kommer få mellan 45 min och 2 h i pendlingsväg, enkel väg, beroende på var jag väljer att bo.

Det är ju inte omöjligt att leva med, men jag blir bara så trött.
Som om 2020 inte varit ett helvete både jobbmässigt och privat redan som det är.

Så nu tänker jag äta Ben & Jerry till middag, och ingen kan stoppa mig.
 
Jag har kommit på ett utmärkt sätt för social distancing i lokaltrafiken och överallt annars. Var och köpte en städmopp i förrgår och höll ut skaftet både bakom och framför mig och åt sidan vid behov. Inte fasiken är det någon som håller 150 cm eller en meter även vid icke rusningstrafik eller trängsel i affärer. Men med skaftet kan jag iaf hålla 75 cm eller så får någon stackars person det i magen - eller uh längre ner eftersom jag är kort! :angel: :rofl:
 
Jag har kommit på ett utmärkt sätt för social distancing i lokaltrafiken och överallt annars. Var och köpte en städmopp i förrgår och höll ut skaftet både bakom och framför mig och åt sidan vid behov. Inte fasiken är det någon som håller 150 cm eller en meter även vid icke rusningstrafik eller trängsel i affärer. Men med skaftet kan jag iaf hålla 75 cm eller så får någon stackars person det i magen - eller uh längre ner eftersom jag är kort! :angel: :rofl:

:D

fiona-sdm-2.webp
 
Lagat middag till kvällen. Pållan har fått motion i tre dagar så hon kan utan dåligt samvete vila idag 😇 och jag fokusera på KBT så nu känner jag mig mer i fas med internetbeh. Så nu ska jag åka till stallet och bara vara och mysa en stund, känns lagom och så mörknar det ju rätt snart, rätt mysigt att köra hem i mörkret :) .
 
Sällar mig till kören av alla som har haft en dålig dag ... Mår riktigt dåligt. Försökt få kontakt med min läkare och nu fått telefontid först på måndag. Väntar väldigt negativa besked och det här (att läkaren inte hör(t) av sig tidigare och/eller innan helgen) stärker farhågorna ... Fick en anhörig att komma hit och hämta min katt. Jag orkar inte med att ens ta hand om honom just nu. Skitdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 006
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 104
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp