Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Covid dag 752647. Frukost. Blinierna har blivit markant större men annars inga större förändringar

Visa bifogad fil 85153
Här kan du få dagarna omräknade till sekunder eller minuter om det av outgrundlig anledning känns som ett för lågt antal dagar. :heart

Ser gott ut dock!

Huuuva börjar redan bli nervös inför morgondagens intervju. Tänk om jag gör bort mig totalt :nailbiting:

Tänk om de gillar dig totalt! Lycka till!

Så märkligt hur vissa förnamn användes hipp som happ i kyrkoböcker och andra arkiv på 1800-talet. Till exempel, en kvinna som heter Malin kan precis lika gärna heta Amalia vid ett annat tillfälle..... O_o
alltså sådär är det på Indiska landsbygden också. Samma person kan heta Manu, Manoj och Pappu lite beroende på. Och även vara 25, 18 eller 21 år. Intressant att höra att det varit så här också. Jag inbillar mig att det kan ha att göra med en icke-skriftspråklighet på något vis? I alla fall delvis.


Redo för sängen! Har dubblat min arbetsbelastning och jobbat storslagna 2 timmar per dag sedan den första och det verkar funka ganska bra med en extra tupplur. 🧠💪Trött men inte paj. Så sjukt nöjd! :up: Jag har faktiskt jobbat mer än ”jobbat” dessutom.

Och ätit mycket god och snygg soppa på tre sorters kål (@Lillgrådis) med ohemula mängder pepprig olivolja. Bra dag.
 
Najs! Har nyligen planterat om 2022 års första små spetskål. Går och pratar och myser med lite med dem då och då. :love: Och gjorde en trevlig grönkålspaj häromdagen, med ädelost och valnötter. Och en rödkålssallad till. :D
Fantastiskt! 🌱 jag har en flytt förestående i vår, så det blir inga mer sådder innan dess. Ja, eller kanske inga onödiga :angel:sådder innan dess. Vi får se.

Spetskål var det minsann i soppan också. Det är såå gott. Och blomkål och broccoli. Pajen låter himelsk! När sa du att jag skulle komma?:d
 
Fick äntligen tummen ur och köpte rödlök, så nu har jag ätit mina knäckemackor! :D Det stormade och regnade som sjutton innan så jag vågade vägra gå ut, nu blåser det i alla fall bara. Tredje gången gillt för storm, visst kan vi vara färdiga sedan?
 
Själv har jag krupit ner under mina nyvädrade duntäcken, vilken skillnad det gör att få hänga ut dem ett par timmar i kylan. :love: Varulven hade redan gått och lagt sig i bädden vid fotändan, fåntratt låg i hallen och väntade på mig, Lille Skrutt sprang före till sängen men hittade ingen boll så jag tror han gick tillbaka till syrran i vardagsrummet och värmen ifrån kaminen. Känner jag dem rätt kommer de senare inatt och kryper ner hos mig.

Nu har fåntratt dissat bädden och sover på golvet bredvid sängen, jag kan sträcka ner handen och klappa honom på huvudet. Alltid i min närhet. :heart
 
Nej den första är en gammal bedrift. Skolan gav mig få minnen som jag vill ha. Den andra sprack. Blev infekterad och munbotten svulndede upp ordentligt. Det var inte kul.
Nej det senare läste jag ju om tidigare, det är aldrig roligt med tandproblem. Jag har två rotfyllda tänder med krona (heter det väl?) och de funkar bra. :) Hade aldrig haft råd med det hemma i Sverige dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp