Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en skön promenad innan mörkret föll med en härligt pigg pålla som började busa lite i grimskaftet; slog med huvudet och började nästan bocka 😅, skönt att se att hon var pigg och glad ❤.
Hemma igen tittar vi på SIHS 😊. Sambon sitter ju inte direkt bänkad när det är ridsport men fyrspannet ville han gärna se och det var kul med bra drag men ännu roligare tycker ju jag hoppningen är att se😊.

Hade också kallt här om dagen @tornblomma ;)

1AA6F690-46B3-48B3-BF83-97A0D8F86FD5.webp
Vill också titta på hästsporten :arghh: men tiden har inte funnits… Har dock fått mycket annat gjort idag!
Lite småkylig morgon. Temperaturen inne:

Visa bifogad fil 80261

Stackars föräldrar jag har :D pappa ringer för han vill prata hoppning...
Pappa: "alltså jag blir så imponerad av Fredriksson, hade han inte skrivit en bok? Såg du!?! “
Jag: "ja han är himla bra! Jag såg kanske halva rundan eller något"
Pappa: "halva? Varför?"
Jag: "alltså jag var tvungen att gå ner och klä ut mig och prova ut clowndräkt..."
Pappa: "ehm... Jaha?"

Började med jul-knytis i huset, nu spårar det.

Står alltså ett minst sagt blandat gäng och skriksjunger till Roger Pontare ”när vindarna viskar mitt namn”.
Rimligt rimligt :rofl:

Idag har jag varit på Jul på Liseberg med några kompisar 🎄🎡 Vi har haft jättekul och åkte bland annat Valkyria 16 gånger :p

På slutet tittade de inte ens på våra åkband, de bara nickade och lät oss gå vidare :D När vi åkte sista gången ropade de ut oss i högtalarna; "hej igen godisklubba och /kompisens namn/" :rofl::love:

Nu väntar jag och en kompis på bussen hem 😊

Hade också kallt här om dagen @tornblomma ;)

Visa bifogad fil 80322Vill också titta på hästsporten :arghh: men tiden har inte funnits… Har dock fått mycket annat gjort idag!

Haha fast du har termometern vid fönstret? 😆
Min mätare är inne i lägenheten, vid fönstret där det blåser in rätt friskt lär det nog inte vara många plusgrader. Bor i ett gammalt hus, stora gamla fönster, i ett torn vid vatten ;) You do the math 🤪
Men ingen får klaga, är bara ta på en jacka haha pga det värsta som skulle kunna hända att vi får … TREGLAS ALUMINIUMFÖNSTER 😵‍💫 Tar hellre en snöstorm inne i lägenheten

Senast ändrad av en moderator:
Haha fast du har termometern vid fönstret? 😆
Min mätare är inne i lägenheten, vid fönstret där det blåser in rätt friskt lär det nog inte vara många plusgrader. Bor i ett gammalt hus, stora gamla fönster, i ett torn vid vatten ;) You do the math 🤪
Men ingen får klaga, är bara ta på en jacka haha pga det värsta som skulle kunna hända att vi får … TREGLAS ALUMINIUMFÖNSTER 😵‍💫 Tar hellre en snöstorm inne i lägenheten
Jaja, petitesser 😂
Har också ett fönster öppet i vardagsrummet så ska inte klaga 😁

Nej. Det har skrivits om det i Hippson (?). Det var något om att han tyckte att kontakten blev bättre.

Jag var tvungen att googla och titta efter, jag tror han haller tyglarna som man gor i Mexico. Jag holl lange tyglarna sa pa Michico eftersom han hade en tendens att vara "bakom bettet" men samtidigt ligga pa och vilja ga frammat. Jag upplevde att det var lattare att inte svara med tygeln utan att istallet rida med sitsen ...
Nu rider jag inte honom langre, men nar han blev "stark" och lag pa (varje gang en annan hast var fore oss 🙄 och helt enkelt for det mesta) holl jag sa da det var latt att driva honom "in i bettet" (hur sager man?) och jag inte alls frestades att forsoka halla igen med tygeln.

Upptäckte precis att flera olika butikers "klubbar" där jag är medlem nu har så att man INTE kan avregistrera sig från nyhetsbrev :banghead: Man kan antingen vara medlem och få dem, eller avsluta hela medlemskapet. Jag vill fortfarande vara medlem för att kunna köpa saker till bra pris när något behövs, men inte lockas att spontanshoppa pga nyhetsbrev eller bara få överfull inkorg... Sååå "markera som skräppost" är en uppskattad funktion ikväll :grin:

Haft så himla mysig och kul dag och kväll. Haft besök av släktingar. Kul att sambon älskar min udda familj lika mkt som jag! ❤️
Ena människan är ju som en galen cirkus som parats med komediserie. Hon var övertygad om att ratten lossnat på bilen. Ringde sin son som var bortrest. Han trodde inte ratten lossnat och frågade: ”Vaddå? Får du ratten i knät liksom? Har den lossnat?” erbjöd sig byta bil med henne. Hon var helt säker och vågade inte köra till meck ens. Så hon ringde bärgning. Bärgaren kommer dit och undrar vad som är fel på bilen.
”Ratten har lossnat! Jag vågar inte köra barnbarnen i den. Tänk om vi aldrig kommer ur en rondell!”
Han är tveksam och provade bilen och tyckte den funkade fint. Men då skämdes hon för att hon bokat bärgare och verkstadstid. Så bilen bärgades iaf. När hon sen skulle hämta bilen såg hon hur alla hos mecken liksom stelnade till och försökte uppföra sig som inget var märkligt.
Hon frågade på skoj om de snackat skit om henne, sin kund. Alla bröt ihop och hon behövde inte betala ngt. De sa att så kul har de aldrig haft på jobbet. Så de bjöd på den. 😂

Precis avslutat kvällens tarantellchat, och de är så himla mysiga och random människor. <3 Det är på någt vis sådant lagomt socialt umgänge för mig, och alla typer av ämnen kan avhandlas. Igenting är konstigt, man kan laga chiligryta, jaga småkatter eller mata spindlar under tiden - och viktigast av allt är att det är helt okej att logga ut för hela kvällen eller bara en stund när man är trött eller känner för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
76 77 78
Svar
1 544
· Visningar
41 674
Senast: dobbis
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar