Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föräldrarna har nu åkt, djuren sover och det är sådär skumt tomt. Sorgligt och skönt på samma gång. Jag hoppas att världen skärper sig nu, så att det inte dröjer flera år tills jag får träffa dem igen.. och så att bror kanske eventuellt, möjligtvis kan komma över till sommaren.
Det vore också trevligt att träffa brorsbarnen innan de blir myndiga typ.
 
På väg hem. Gillar verkligen London, alla städer har ju sina för och nackdelar såklart men varenda gång jag är här så känner jag mig så befriad av diversiteten på folk. Sverige och Stockholm känns som en lite för liten kostym ibland som skaver. Så begränsande normer och fattigt på olikheter. Här känns det som att fler får plats och det känns alltid lite som att komma hem på nåt konstigt sätt. Trots att jag aldrig bott här och trots att jag i allra högsta grad har en naturlig plats hemma, så känner jag mig liksom ännu friare här. Glad att jag kom ner en sväng.
Jag kände samma sak när jag besökte London, och då bor jag ju ändå i UK fast i Skottsk småstad., lite skillnad. ;) Men jag har även provat bo i Stockholm, Skåne och Uppsala, uppväxt i Norrland och hela tiden känt att det inte är helt okej med alltför stor diversitet. Sverige ÄR gärna lite snävt på vissa sätt, helt enkelt. Fritt på andra.
 
hungover-hangover.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
32 488
Senast: Mineur
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp