Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanken var ju att inte ha katten på köksbänken. Det går sisådär.... :angel:
259840223_3109437359275538_863972487241391270_n.jpg

Är det en julstjärna där till vänster? Du vet väl att de är giftiga?
 
Min klädkammare är helt klar :bump::banana: Blev riktigt snyggt, bra ordning och doftar gott efter skurning och allt 🤩 Jag vill fortsätta snygga upp sovrummet nu när jag äntligen kan få bort de sista lådorna där men blev tvungen sluta för ärligt talat känner jag mig lite ledbruten 😅 Tyvärr är det jobb imorgon också och tror inte chefen blir så glad om jag ber om ledigt samma morgon för att va hemma och städa :angel: men vet vart jag ska hä grejerna som är kvar så det går säkert lättare att få klart det under veckan :up:

Nu blir det mat, kaffe och sen en het dusch innan tidig kväll :D
 
DEtta ar en jatteintressant diskussion!
Jag vet inte om GB i helhet ar mer tolerant eller inkluderande an Sverige, eller om det bara ar en funktion av megacities som London och typ Manchester, Birmingham, som foder en mer inklusiv attityd. Nar min svarta van var pa pub i landsbygen i leicstershire blev han utstirrad och knappt serverad.
London far mycket kritik for att vara "disconnected" fran resten av UK.

Sverige ar ju ett mindre land, mindre stader, mindre folk och mindre blandning overlag. Stora globala citities attraherar manniskor fran hela varlden att komma samman, sa "alla" ar invandrarem eller kommer fran nagon annanastans, och som anlandare sa anpassar mig sig mycket lattare an som "infodd"

Delar dina tankar om detta. Det är väldigt intressant, mod får gärna bryta ut för min del.
 
Alla katter äter inte på växter. Vi hade två katter i 18 år och hade såväl julstjärnor som hyacinter varje år utan problem.
Jag har typ femton dracaenor i huset som är totalt ointressanta, plus några orkideér som jag känner mig helt trygg med... men jag tänker att julstjärnan kan få bo lite mindre centralt och sprättivägen (planta) ska få flytta in i ett terrierum - den är faktiskt giftig på Riktigt.
Han har två fat med kattgräs som tuggas på ibland, av både hund och katt. :)
 
Jag har typ femton dracaenor i huset som är totalt ointressanta, plus några orkideér som jag känner mig helt trygg med... men jag tänker att julstjärnan kan få bo lite mindre centralt och sprättivägen (planta) ska få flytta in i ett terrierum - den är faktiskt giftig på Riktigt.
Han har två fat med kattgräs som tuggas på ibland, av både hund och katt. :)
Det farligaste vår katt gjorde var att leka med dekorationerna i adventsljusstaken. När den var tänd. Han svedde ögonbrynen :D
 
Shit är född försent. Sitter och lyssnar på 60-tals musik särskilt folk-prog och njuter, Peter, Paul and Mary, the Weavers, Joan Baez (:love:), Pete Seeger, Otis Redding, Temptations (och hela Detroit Sound), Bob Dylan (medan han fortfarande var Bob Dylan), Joni Mitchell, the Animals (Eric Burton :heart) and fler än jag kan räkna upp här. Så underbar musik, så underbara artister.

:heart:heart:heart
 
Jag har typ femton dracaenor i huset som är totalt ointressanta, plus några orkideér som jag känner mig helt trygg med... men jag tänker att julstjärnan kan få bo lite mindre centralt och sprättivägen (planta) ska få flytta in i ett terrierum - den är faktiskt giftig på Riktigt.
Han har två fat med kattgräs som tuggas på ibland, av både hund och katt. :)
Är du säker på att han är en katt? :jawdrop: Mina låter bara bli orkidéer och pelargoner :meh: Hade en fantastiskt fin och stor dracaena för några år sedan men sen jag blev kattägd var det ingen vits att ha kvar den, konstant snaggad :meh: Får väl va glad de inte äter upp bladen iaf, de knipsar bladen och leker med dem :meh:
 
Är det en julstjärna där till vänster? Du vet väl att de är giftiga?
Jag är född på 50-talet. Haft hundar och katter hela mitt liv. Har aldrig varit med om att nån tuggat på krukväxter.

Blev därför lite häpen när Torstens uppfödare sa åt mig att undvika att ha svärmorstunga så han kunde nå den. För att den ar giftig att tugga på. Det har aldrig fallit mig in att en hund eller katt kune få för sig att tugga på växter inomhus.

Katter som kissat i stora blomkrukor har jag däremot haft :D
 
Är du säker på att han är en katt? :jawdrop: Mina låter bara bli orkidéer och pelargoner :meh: Hade en fantastiskt fin och stor dracaena för några år sedan men sen jag blev kattägd var det ingen vits att ha kvar den, konstant snaggad :meh: Får väl va glad de inte äter upp bladen iaf, de knipsar bladen och leker med dem :meh:
Jag ska ta kort på mina blomfönster ska du få se vad han lever med. Han är en djungelkatt! Borde heta Bagheera, fast ginger. :D
 
Ingen av mina vuxna katter äter på växter eller hankatten gjorde när han var liten men inte numera. Morrhoppan får man passa lite när hon är fönstret men bara sätt henne tugga en eller två gånger på en blomma och då åkte hon ned i rasande fart. Efter de har jag inte sätt något mer av de beteendet. Värre att hon klättrar på bänkar och bord 😬🤣 Ständigt krig mest rädd att hon ska bränna sig på spisen.


Stekt pannkakor, vart sjukt sugen i morse på de 💁 Så pannkakor med äppelmos ❤️🙏 Nu ska jag filura lite på en idé till imorgon. Skriva ned de jag tänker och ta med mig. Bara börja ladda upp för vecka 3 med vfu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp