Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter lyssna på 60-talet och en av de första (första?) positiva transsångerna var av the Kinks. Roligt att det enda som censurerades av BBC när de spelade den var Coca Cola eftersom det var förbjudet med all reklam så BBC varianten har Cherry Cola istället. (Känns fortfarande relevant i dessa transfobiska tider). När låtskrivaren fick frågan om Lola var man eller trans så svarade han, vacker.

 
Vi har ”fjärrvärme” från gårdens vedeldade panna. Temperaturen pendlar glatt mellan 16 och 30 grader oavsett hur elementen är inställda. :cautious:🥵🥶
Ny panna skulle installerats i oktober men det saknades vissa delar så detverkar bli i januari istället.
Shoppar stödstrumpor. Velar mellan pris, funktion och färg. Vill ha med roliga mönster men de har ofta mindre kompression och kostar lika mycket. Men hur kul är det med svarta eller grå strumpor? Suck. Jag får väl ta den smällen..
Klokt val tycker jag!
 
Jag är född på 50-talet. Haft hundar och katter hela mitt liv. Har aldrig varit med om att nån tuggat på krukväxter.

Blev därför lite häpen när Torstens uppfödare sa åt mig att undvika att ha svärmorstunga så han kunde nå den. För att den ar giftig att tugga på. Det har aldrig fallit mig in att en hund eller katt kune få för sig att tugga på växter inomhus.

Katter som kissat i stora blomkrukor har jag däremot haft :D
Samma här, dock född på 60-talet men resten stämmer :p

Vovve-omplaceringen som vi har blev vi varnade för att han kunde stjäla mat från köksbänken, men vi har aldrig gjort någon skilland på leverne sen han flyttade in för 2,5 år sedan och inget har stulits heller 🤷‍♀️
 
Eldar 🔥 i tre eldstäder nu bara för det!

EC770DC6-0B3A-4C39-86FF-9BBA6A009DAC.jpeg
 
Det här är ett actual photo från en actual lördagmorgon 2009 i vårt gamla hus. Katternas vatten hade frusit i skålen på hallgolvet...

Visa bifogad fil 79993
Ungefär sådär var det i familjehuset där jag växte upp ibland. Lätt runt 13 grader när man klev upp vintertid om det var minus tjugofem eller så ute - först vaken gjorde upp eld i pannan i källaren. Det kändes på något vi helt okej! Att det var runt tio grader i första lägenheten här i UK där det knappt når nollan i midvinter gjorde mig däremot grinig och frusen. Här har de tamefan ingen ursäkt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 130
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp