Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär sådär var det i familjehuset där jag växte upp ibland. Lätt runt 13 grader när man klev upp vintertid om det var minus tjugofem eller så ute - först vaken gjorde upp eld i pannan i källaren. Det kändes på något vi helt okej! Att det var runt tio grader i första lägenheten här i UK där det knappt når nollan i midvinter gjorde mig däremot grinig och frusen. Här har de tamefan ingen ursäkt! :D
Det där var sista vintern vi bodde i det huset. Här är det aldrig under 20 grader. :D
 
I HR i Bollnäs hade elementet i vardagsrummet gått sönder så det kokade i hela lägenheten. Jag öppnade balkongdörren mitt i vintern för att kunna sova. Tack och lov så ville inte Nikita sticka sin lilla bruna nos utanför när det var snö upp till hennes mage.

Till slut lyckades jag fixa det själv med hjälp av en pinne och lite donande (HV) gjorde ingenting.
 
Älskade fina stumpelumpan tyckte det var så mysigt och stod och njöt med sitt huvud en stund I min famn idag, tror vi njöt lika mycket båda två ❤. La försiktigt på tömkörningsgjorden vilket hon först visade obehag av men inte sen när jag drog lite till försiktigt, satte dock lite lösare än vanligt. Skrittade/promenerade helt utan krav den korta svängen längs grusvägen och pållan tyckte nog det var härligt att komma ut en sväng för hon höjde huvudet piggt och såg välmående ut på blicken ❤.
Sen avslutade jag och sambon helgen och kvällen med soffhäng😊. Innan dess bytte vi till vinterdäck på min bil; var lixom hög tid när jag körde hem från stallet I snöslask 😅. Men nu sovtajm! Natti natt 😴.
 
Vilken jäkla dag! :eek:
Vaknar av att ena hunden kräks. Sanerar och vi lägger oss igen. Vaknar sen av att sambo härjar runt IOM att vi tydligen haft möss i köket. De har liksom gnagt sönder väggar bakom och över kylen och det är träbös överallt.
Vi försöker sanera och måste få ut kyl/frys som något geni liksom byggt in och satt en tröskel framför. Måste tömma skiten för att få fram den.
Får sen åka 1 h enkelväg för att köpa byggskum och täta där vi tror de lyckats ta sig in.
Mitt i fixandet när jag pausar för att ta ut hundarna gör minstingen ner sig och behöver saneras.
Ett litet strömavbrott på det och en skål med vinägrett som vältes från bord på tjock matta som fick saneras med högtryckstvätten i carporten.
Fick upp ny lampa som blev fin iaf! 👍
Efter det somnade jag nästan i soffan 3000 ggr när jag skulle se jordens mest spännande F1. Varm vovve i halsgropen är mkt sövande! 😅
 
Vilken jäkla dag! :eek:
Vaknar av att ena hunden kräks. Sanerar och vi lägger oss igen. Vaknar sen av att sambo härjar runt IOM att vi tydligen haft möss i köket. De har liksom gnagt sönder väggar bakom och över kylen och det är träbös överallt.
Vi försöker sanera och måste få ut kyl/frys som något geni liksom byggt in och satt en tröskel framför. Måste tömma skiten för att få fram den.
Får sen åka 1 h enkelväg för att köpa byggskum och täta där vi tror de lyckats ta sig in.
Mitt i fixandet när jag pausar för att ta ut hundarna gör minstingen ner sig och behöver saneras.
Ett litet strömavbrott på det och en skål med vinägrett som vältes från bord på tjock matta som fick saneras med högtryckstvätten i carporten.
Fick upp ny lampa som blev fin iaf! 👍
Efter det somnade jag nästan i soffan 3000 ggr när jag skulle se jordens mest spännande F1. Varm vovve i halsgropen är mkt sövande! 😅
Vilken dag! Sömn medelst valp låter som helt rätt avslut och välförtjänt!
 
Börjar förbereda mig inför jobbdagen imorgon och känner mig så jävla less. Det är inte ens jobbet som käns jobbigt, men jag kikade för någon dag sedan på kommande veckans schema, och tror en inte att de har lagt in min ledighet på en Lördag - IGEN?! Alltså måste jag spendera min första dag tillbaka efter ledighet med att vara besvärlig. De vet sedan nästan Tre År tillbaka att jag inte kan ha mina lediga dagar på helgerna eftersom jag har ett andra jobb som bara kan utföras veckodagar. Vilka veckodagar som helst förutom Lördag och Söndag. Lik förbannat har jag kämpat typ tre veckor av fyra för att få rätt dagar de senaste månaderna känns det som.
Visst fan måste det vara lättare att ge mig rätt dagar direkt än att jag och andra anställda ska spendera minst en arbetstimme (och admin en timme till) med att byta skift? Jag blir så trött.
Snälla trolla fram ett annat jobb till mig?
 
I HR i Bollnäs hade elementet i vardagsrummet gått sönder så det kokade i hela lägenheten. Jag öppnade balkongdörren mitt i vintern för att kunna sova. Tack och lov så ville inte Nikita sticka sin lilla bruna nos utanför när det var snö upp till hennes mage.

Till slut lyckades jag fixa det själv med hjälp av en pinne och lite donande (HV) gjorde ingenting.
För varmt är VIDRIGT... :wtf: Då har jag det hellre lite för kallt, faktiskt, och gosar ner mig i soffan under en filt!
 
Det där var sista vintern vi bodde i det huset. Här är det aldrig under 20 grader. :D

Vi har nyligen ställt om vår frånluftsvärmepump så att den inte drar in så mycket luft genom ventilerna. Den måste ha varit felinställd innan. Plötsligt har vi 20,5 grader på övervåningen på morgonen istället för 18,5 grader och kallras från både ventiler, fläkt och kamin. Bra att det tog nästan 4,5 år i huset innan vi kom på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 130
Senast: rickie
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp