Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i telefonkö till veterinären. Behövde ringa 3 gånger för att alls bli kopplad till kön. Räknar nu med att de snart säger att de inte har möjlighet att svara och att jag måste försöka igen. Vem vet, inom en halvtimme kanske jag kommit fram :cool: (det är såhär varje gång man ringer vid populära tider...)
Jag hade rätt. Efter 32 minuter blev jag utslängd ur kön. Nytt försök...
 
Måndagar är ju verkligen fel dag för att nå vården, oavsett om det gäller människor eller djur... :crazy:
Verkligen! Hade jag inte verkligen behövt ringa idag så hade jag inte gjort det. Ringer man vid typ 9:30 en tisdag så är det hur lugnt som helst istället. Men, nu har jag fått prata med dem iaf! 45 minuter från det att jag började ringa till det att jag fick prata med någon. Kanske inte sååå illa ändå, men jag gillar verkligen inte telefonköer :p (Tur att de åtminstone inte har någon hemsk musik som spelas under tiden utan bara vanligt "tut-tut")
 
Är besviken och arg. Kände mig inte alls i form för att åka iväg i morse. Halsont, lite snorig och hostig.
Nu känner jag bara lite ont i halsen? Ska pallra mig ner och köpa lite grejer sedan, allt som skyndar på förfriskning.

Ville ju så himla gärna åka till SIHS och jobba järnet :cry: Avbokade ridningen också. :(
 
Hur jäkla mycket pappersarbete och krångel ska det vara när någon gått bort? :banghead:

Kände mig piggare men bemötandet på alla j*vla distanser är under all kritik. Jaha. Ja då får du skicka in papper på x och detta till oss så får du kontakta oss igenom om 10-14 dagar för genomgång.

Än så länga är det 1 av 10 som gett riktigt bra och proffsig service ett företag jag aldrig hört talas om innan. Jag kan inte vara den första som ringer i sådana här ärenden.
 
B0E21288-58EB-44A9-A8C4-127E3F6BC093.jpeg


😑😑😑
 
Hur jäkla mycket pappersarbete och krångel ska det vara när någon gått bort? :banghead:

Kände mig piggare men bemötandet på alla j*vla distanser är under all kritik. Jaha. Ja då får du skicka in papper på x och detta till oss så får du kontakta oss igenom om 10-14 dagar för genomgång.

Än så länga är det 1 av 10 som gett riktigt bra och proffsig service ett företag jag aldrig hört talas om innan. Jag kan inte vara den första som ringer i sådana här ärenden.
Det är fruktansvärt mycket som måste göras. Min pappa dog i början av året, och det dyker fortfarande upp saker jag måste ta tag i.
 
Sitter och filar på en utredning och klurar på vilket steg som är nästa (alltså vem som ska föräras ett telefonsamtal med frågor :p).
Känner mig skum idag, liksom orolig i kroppen, och det stör. Ska till veterinären med hästen ikväll men är inte nervös för det för jag har en god uppfattning om vad det är för fel och det är inget farligt - så det borde inte vara det. Bara nån krypande obehagskänsla.
 
Har precis shoppat lite. Förra veckan köpte jag nya bestick till morsan och hon insåg snabbt att det behövdes dubbla set, för att det ska räcka till mellan gångerna som diskmaskinen arbetar. Väntade då till idag för att se om det möjligtvis blev mer rea på dem, och tja, nog för att de hade bytt ut skyltarna till "Black friday-rea!" osv men prislappen var identisk med den som var förra veckan :cool: Inte direkt förvånad dock.

Vad jag däremot fick på rea var lite julklapp till morsan (choklad :D ), två bhar till mig (min vanliga favoritmodell som faktiskt var billigare nu) och äntligen hittade jag ett par perfekta mjukisbyxor! Jag har sen i somras varit på jakt efter ett par, men efter varje besök i någon butik svurit åt att samtliga är för tighta eller har pissusla fickor. Nu hittade jag extremt bekväma, icke-tighta och med jättebra fickor. Även de något billigare än i vanliga fall. Klart nöjd, även om det alltid känns som om jag blir en av alla som shoppar bara för att det blir rea (blir dock aldrig spontanshopping).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
32 005
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp