Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kakan står i ugnen och jag hoppas att den blir bra.
Jag reagerade på att det på ett ställe i receptet står "Tillsätt mjölet, lite i taget, till önskvärd konsistens."
Jaha, och vilken konsistens är önskvärd i det här receptet? :confused:

Nåja, det blir förhoppningsvis gott oavsett konsistens. Det är en kollega som har önskat receptet :D
 
Var inne I stan och hämtade upp varor samt gick in på CG en snabbis; behövde ju visst fylla på ordentligt med vantar och så fick en räkmacka följa med hem till lunch :d . Var på väg till macken som jag såg mopedbilen som körde mot trafiken i rondellen:nailbiting: Svängde förbi stallet på vägen hem och gav hästarna lite lunchhö och en hink vatten ute då det andra frusit och min pålla kom glatt och galopperade över stock och sten så jag hoppas innerligt att det inte är för stora fel på henne ❤.
 
Verkligen! Hade jag inte verkligen behövt ringa idag så hade jag inte gjort det. Ringer man vid typ 9:30 en tisdag så är det hur lugnt som helst istället. Men, nu har jag fått prata med dem iaf! 45 minuter från det att jag började ringa till det att jag fick prata med någon. Kanske inte sååå illa ändå, men jag gillar verkligen inte telefonköer :p (Tur att de åtminstone inte har någon hemsk musik som spelas under tiden utan bara vanligt "tut-tut")
All sympati! Hoppas du får svar snart.
Det är när man läser sånt här som man välsignar det faktum att det finns en klinik i grannbyn. Bara att svänga förbi och be receptionen att hjälpa till med receptförnyelse. Eller skriva ett meddelande på messenger.
 
Har en kollega som inte verkar må bra, just nu dessvärre på den nivån att hen saboterar för kollegor och.. utan att linda in det allt för mycket, verkar ha tappat det helt. Jag arbetar just nu med onboarding av två nyanställda och tycker att det är sjukt svårt hur man ska prata om det. En del av mig vill inte prata om det alls eftersom det är en fråga för HR, men det är ju också tufft som nyanställd när man känner av att nåt är snett och inte vet vad, eller vet hur man ska förhålla sig. Å andra sidan vill jag heller inte säga för mycket eftersom jag inte vet bakgrunden till vad som sker och en del saker är ju så privat också. "Hen verkar inte må bra just nu, tillsvidare.. stäm av eventuella oklarheter med mig som kommer från medarbetaren" har det typ blivit hittills.
 
Trött! Sov dåligt inatt, hasade mig ändå till dagliga verksamheten och fick lite gjort. Tror jag vet hur jag vill fortsätta med nuvarande projekt men vi får se om jag lyckas få tag i det jag behöver för att genomföra först.

Sen hem igen och gå på tårna för det skulle komma någon och byta elmätare cirka när som helst inom spannet av två och en halv timme. Som tur var behövde jag inte vänta så länge och det gick jättesnabbt när hen väl kom hit, men jag blir alltid spänd av oklara besked.

Och nu för en stund sen fick jag mess om att morgondagens möte blir avbokat pga sjukdom. Framflyttat till nästa vecka. Känns segt eftersom mötet ska röra ett eventuellt byte av daglig verksamhet. Jag känner att onsdagarna blir mer och mer olidliga där jag är nu, så jag var faktiskt ganska pepp på att kanske sparka igång en försöksperiod på det andra stället.
 
Har en kollega som inte verkar må bra, just nu dessvärre på den nivån att hen saboterar för kollegor och.. utan att linda in det allt för mycket, verkar ha tappat det helt. Jag arbetar just nu med onboarding av två nyanställda och tycker att det är sjukt svårt hur man ska prata om det. En del av mig vill inte prata om det alls eftersom det är en fråga för HR, men det är ju också tufft som nyanställd när man känner av att nåt är snett och inte vet vad, eller vet hur man ska förhålla sig. Å andra sidan vill jag heller inte säga för mycket eftersom jag inte vet bakgrunden till vad som sker och en del saker är ju så privat också. "Hen verkar inte må bra just nu, tillsvidare.. stäm av eventuella oklarheter med mig som kommer från medarbetaren" har det typ blivit hittills.
Jag hade uppskattat någon form av hint i alla fall. :) Kommer väldigt väl ihåg hur det var för mig som ny på mitt jobb. På den tiden var det ju ännu sämre ställt med arbetsmiljön (mycket pga extremt knepiga människor) och det hade besparat mig jättemycket bryderier och ledsamma saker att få en hint från början.
 
Jag hade uppskattat någon form av hint i alla fall. :) Kommer väldigt väl ihåg hur det var för mig som ny på mitt jobb. På den tiden var det ju ännu sämre ställt med arbetsmiljön (mycket pga extremt knepiga människor) och det hade besparat mig jättemycket bryderier och ledsamma saker att få en hint från början.

Ja, det är ju så. Jag själv hade svårt att förstå sagda person när jag började här och var förvirrad ganska ofta, eftersom det kom olika instruktioner och information från denna person och andra i organisationen. Jag hade också uppskattat att få en hint om att det är en knepig person, men i stället tog det nästan ett år innan det blev tydligt för mig att allt inte stod rätt till. Nu har ju shit hit the fan så att säga så det är inte lika subtilt längre, men tänker ändå att det är bra att de nya får en liten uppdatering på hur läget är just nu. Försöker bara få fram det på ett så tydligt och respektfullt sätt jag bara kan, men just tydlighet och respektfullhet motarbetar varandra lite just nu 😅 Får hitta en balansgång.
 
Ja, det är ju så. Jag själv hade svårt att förstå sagda person när jag började här och var förvirrad ganska ofta, eftersom det kom olika instruktioner och information från denna person och andra i organisationen. Jag hade också uppskattat att få en hint om att det är en knepig person, men i stället tog det nästan ett år innan det blev tydligt för mig att allt inte stod rätt till. Nu har ju shit hit the fan så att säga så det är inte lika subtilt längre, men tänker ändå att det är bra att de nya får en liten uppdatering på hur läget är just nu. Försöker bara få fram det på ett så tydligt och respektfullt sätt jag bara kan, men just tydlighet och respektfullhet motarbetar varandra lite just nu 😅 Får hitta en balansgång.

Dra det med HR att de får lov att prata med de nya?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 983
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp