Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
All sympati! Hoppas du får svar snart.
Det är när man läser sånt här som man välsignar det faktum att det finns en klinik i grannbyn. Bara att svänga förbi och be receptionen att hjälpa till med receptförnyelse. Eller skriva ett meddelande på messenger.
Fick svar, fick höra att nytt recept skulle vara ordnat under förmiddagen... Jag har fortfarande inte fått något recept, så nu sitter jag i telefonkö igen :banghead:
 
Förut idag så var jag till vårdcentralen och lämnade nya prover inför dropp, inget speciellt med det. Men kan inte riktigt sluta tänka på att på hemvägen så passerade jag en "arbetsklädd" (inte kostym direkt dock) man, med en pärm eller liknande under armen och utan jacka, som kom gående ut från skogen? Förvisso från en liten stig, men ändå. Ingen bil nära heller. Undrar så varför, och har en känsla av att jag kanske inte skulle sett det där???
 
Förut idag så var jag till vårdcentralen och lämnade nya prover inför dropp, inget speciellt med det. Men kan inte riktigt sluta tänka på att på hemvägen så passerade jag en "arbetsklädd" (inte kostym direkt dock) man, med en pärm eller liknande under armen och utan jacka, som kom gående ut från skogen? Förvisso från en liten stig, men ändå. Ingen bil nära heller. Undrar så varför, och har en känsla av att jag kanske inte skulle sett det där???
Ditt liv blev plötsligt en nordisk deckare! 😅
 
Förut idag så var jag till vårdcentralen och lämnade nya prover inför dropp, inget speciellt med det. Men kan inte riktigt sluta tänka på att på hemvägen så passerade jag en "arbetsklädd" (inte kostym direkt dock) man, med en pärm eller liknande under armen och utan jacka, som kom gående ut från skogen? Förvisso från en liten stig, men ändå. Ingen bil nära heller. Undrar så varför, och har en känsla av att jag kanske inte skulle sett det där???

Tänker att det kanske inte var mer spännande än att han blev akut kissnödig på promenaden mellan två arbetsplatser eller liknande :p
 
Ska flyga. Frågade kabinpersonalen om de kunde lyfta upp min kabinväska. Inte supertung men jag har lite svårt att lyfta armarna över huvudet just nu. De ba ”nej det inte vårt jobb”.
Jahaja… men då dök en trevlig ung snubbe (passagerare) och löste det i riktig Mr Darcy-anda. Gött :D 👵🏼

Kan dock inte låta bli att tänka vad de gjort annars? Kastat ut mig? 😆
 
Senast ändrad av en moderator:
Skulle ta upp ett paket älgfärs ur frysen förut och ser då att det står "Älgjakt okt -21" skrivet på den. Tror jag var rätt trött på att packa och skriva den där dagen då vi hade närmare 50 kg älgkött att packa så jag skrev älgjakt istället för älgfärs 😂

Ska förvandla den älgfärsen till god köttfärssås nu :)
 
Skönt att denna måndag snart är till ända, ska skriva lite om jag orkar på den pedagogiska planeringen inför torsdag eller så gör jag de i morgon. Vi har ju skrivtid inplanerad under veckorna på vfun nu efter påtryckningar av studenterna efter förra omgången. Förr fick vi inte använda någon tid alls men nu har de kommit nya direktiv ;) De insåg väl att de blev ohållbart att vi ska göra allt på fritiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 970
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp