Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåser jättemycket här, har redan fått vara ute och fixa med soptunnorna en gång. Höll på att välta några gånger med cykeln också. Fibern funkar inte pga blåsten så kan inte testa och se om jag kan jobba hemifrån i veckan som kommer. Har kånkat med mig dator och fotpedal hem, så vill verkligen att det ska fungera…
 
Igår var jag iväg till Donken (har inte varit där på typ 2-3 år), för att möta upp en kille med en guldfisk. Guldfisken är jätte liten, knappt 2-3 cm. Får mata upp den till min mosters damm i vår
Idag var jag oxå iväg och hämtade fisk - 10 stycken sorgmanteltetror till mitt 140a
Hämtat ut paket på Kiosken, en massa böcker
 
Inte bra att börja tänka på sin gamla häst när man har pms, varför kan de inte leva för evigt 😭

(Han lever än, men önskar han hade samma ork som för några år sedan ❤️)
Min gammelman gick bort 2012, 31 år gammal. Saknar honom ännu
 

Bifogade filer

  • 019.webp
    019.webp
    84 KB · Visningar: 109
Har sovit och slöat, promenerade en liten stund när mensvärken hade släppt, sen åkte jag iväg med katten. Hade inte lyckats få henne att kissa eller bajsa. Tänkte att jaja det är bara 25 minuter bort, det går nog bra. Safear med handduk ifall att.
Gissa om stackarn både bajsade och kissade :crazy:

Ska lyfta ur katten och ser att kisset har stänkt över en del av sätet, i kopphållarna, och på växelspaken :confused::eek: Hur sjutton lyckades hon med det!?
Jag har alltid verkligen hatat när mina saker går sönder, alltså jag fick vad jag skulle gissa var panikångest av det när jag var liten, utefter vad mamma berättat. Jag har varenda leksak kvar, alla ser ut som att de precis kommit ur lådan liksom. Nu är det bättre, men får fortfarande hjärtklappning osv när jag råkar ha sönder ngt.
Men det är inget mot hur jag reagerar när jag har sönder andras saker. Nu hade jag inte sönder pappas bil, men ja, det blev fel när jag lånade den och jag var tvungen att hyperventilerandes och gråtandes köra till willys och köpa ättika. Har gjort mitt bästa för att få bort allt och skrubbade på i närapå en halvtimme.
Tyckte inte att jag hade gjort nog så jag köpte en massa olika lakritsar till pappa som förlåt (till ett pris av 243kr🙈) och åkte även till en mack, tankade bilen full, och köpte någon form av skumrengöring till bilsäten. Sen satt jag på en parkering i 30 minuter och samlade mig med alla fönster öppna för att vädra.

Kommer hem till pappa, ursäktar mig till tusen, ger skumrengöring och lakrits, säger att jag fixar med rengöringen på söndag (vi ska åka i bilen i morgon så funkar inte att göra nu) Sa även att jag självklart bekostar rekond om det behövs.

Pappas reaktion? "Jaha, nä men det ordnar sig! Det gör väl inget"
Så... i vanlig ordning har jag överreagerat när något blir fel med något jag lånar :banghead: Jag blir så vansinnigt trött på mig själv. :meh:
 
Blåser f.n ute just nu.
Veckan har varit både rolig, tuff och allmänt kaos i hjärnkontoret. Så många frågor som ploppar upp, tvivel på en själv och hit och dit. Men man måste väl genomgå den fasen också någon gång om året :cautious:

Just nu är jag bara glad över att de är helg och jag bara kan vara jag utan att behöva tänka på något annat. Saknar min Trulis som jag träffat en gång denna vecka, brukar träffa honom 7 dagar i veckan annars .. Trulbert i morgon ska vi ta en mystur 😍🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 223
· Visningar
34 083
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp