Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen blir av någon anledning förskjuten, när man stänger av larmet i sömnen och blir väckt och uppskrämd när hemvården ringer på dörren halv elva... Jag har inte lyckats komma till frukost än... Men är på väg mot kaffebryggaren... Jag kommer inte titta i spegeln, på väg förbi... :o
 
Sitter och slöar i soffan framför vintersport. Borde städa i köket. Borde gå och handla. Borde städa badrum. Borde handla snöre och sånt samt frimärken till jul. Borde laga till lunch.

Sitter ff i soffan så att...
 
Plattar håret och spelar Turbonegro på okristligt hög volym. Sorry grannar men när Hank von Hell gått ur tiden finns inga alternativ.
Turbonegro har egentligen aldrig varit min grej, men minns med värme att ha varit på Arvikafestivalen när folk gick omkring och vrålade "I Got Erection" när den var poppis, så var tvungen att sätta på den när jag läste de ledsamma nyheterna.
 
Turbonegro har egentligen aldrig varit min grej, men minns med värme att ha varit på Arvikafestivalen när folk gick omkring och vrålade "I Got Erection" när den var poppis, så var tvungen att sätta på den när jag läste de ledsamma nyheterna.

Haha , ja den har ju minst sagt slagkraftig refräng :D Jag var väldigt förtjust i Turbonegro när det begav sig, minns många fantastiska spelningar, ofta fyllda av fansen i Turbojugend iklädda rara sjömanshattar :D
 
Var på Ica och handlade med mamman när jag kände en ångestattack komma krypande. Var dom tur var framme vid kassan så skyndade mig att betala och gick ut till bilen där jag kunde sitta och andas igenom skiten. Känner mig fortfarande låg, men sitter här med en snarkande hund i knät och tänkte försöka läsa en stund.
 
YES! Diskussionsuppgiften klar och uppladdad till lärplattformen :D! Nu kan jag göra vad jag vill resten av dagen.... Ska strax ut och fixa med hästar och stall, och sedan ska jag sätta ihop och dekorera några mini-pepparkakshus, tänkte jag. De ska sedan få ett hem i min adventsljusstake (en sådan där glaslåda med plats för ljusen överst).
 
Väntar på att datorn ska uppdatera.
Fick låna hem en stor skärm från jobbet för att bespara min nacke.
Haft 12 samtal denna vecka.
Känns bra.
Har 3-4 st veckan som kommer och sen är jag klar för denna gång.
Men är helt matt i huvudet.
 
IMG_20211120_114108_121.jpg

Först var han jätte grinig imorse när han titta ut över boxkanten tills han såg att de var matte då åkte öronen fram ❤️🥰 Sen ut dem dem, mocka och göra klart innan jag rulla in vagnen. 50 minuter på skogen i skritt och han var så glad. Spratt i benen på honom 😆

Tvätten upphängd och ny maskin igång och även hunnit handla nu in tar jag soffläge en bra stund 😴 Ska väl se uppfödningslöpningen från Jägersro om jag orkar hålla mig vaken 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
33 748
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp