Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo tycker det är märkligt att jag, på mina 31år, fortfarande inte lärt mig hur stora portioner jag äter upp. 😑
Här är en till med sambo som inte fattar hur man kan ha sån total avsaknad av ögonmått. Det gäller även när jag handlar mat och ska bestämma hur många kassar jag behöver. Brukar lämna drivor med kassar efter mig IOM tar alltid för många. 😅

Det var inte så bra när jag och kompis alltid körde ögonmått på kemin i skolan. Blev alla andras testsaker blåa blev vår röd etc. 🤷‍♀️
 
Efter allt "känna efter" så tror jag trots allt att jag kanske måste testa mig, började kila och vara allmänt irriterat i halsen igår kväll och allmäntillståndet känns inte helt friskt, Har nog mer hosta än vanligt (hängt i lite sedan en tur 2019, så svårt att avgöra). Hatar att de tog bort rekommendationen att testa fullvaccinerade, för även om jag räknas som en person med nedsatt immunförsvar och ska testa mig så får jag en känsla av att slösa resurser och kanske är fel ute. Som att det borde vara klockrena symtom, och att jag borde vara i stort sett döende. Hade det här hänt i september hade det varit mer självklart.
 
Aningen kulet på morgonen trot att jag tände i pannan det sista jag gjorde igr kväll. Men jag antar att det ta lite när jag nu har gästhuset inkopplat på fullvärme också. Det har jag aldrig haft anledning att ha under alla år jag bott här. Har bara kört underhållsvärme.

Behöver elda upp värme där till nattgästerna i övermorgon.

Det var inte så kallt, men jag tände i spispannan. Bara för att jag kan och för att det låter så mysigt.
 
Har precis insett att min förra kollega har roliga vänner.

Han slutade hos oss i våras men jag har fortfarande tillgång till hans mail. Plötsligt kom det ett mail till honom från vad som verkar vara hans grabb(gubb?)gäng, med en inbjudan till årets julölsprovning. På mottagarlistan var inte bara min tidigare kollega utan också ett femtontal andra män.

Jag kunde inte låta bli att skicka ett svar tillbaka till allihop på maillistan.

"Hej på er!

Då X har slutat här används inte hans mailadress längre. Ni får gärna maila hit ändå, speciellt med inbjudningar till ölkvällar, men om ni vill ha med X är det bättre med andra kontaktvägar.

Om ni lyckas komma i kontakt med honom får ni gärna hälsa från hans gamla kollegor att han är väldigt saknad och att vi gärna ser honom på något mer frekventa besök här framöver.

Ha så kul på julölen!"


Fick svar från en av männen:

"Trevligt med lite kvinnlig fägring för omväxlings skull! Jag och många med mig tänker nog att det är trevligare om du kommer i Xs ställe. Du kan ju plocka med en bild på honom så räcker det."

:laugh:
 
Försöker ta mig igenom alla dokument för att få flyga till London i morgon. Passenger locator form, vaccinationsintyg, intyg från barnmorskan, förbeställt covidtest till adress i London, ladda ner app och checka in. Passenger locator form tar typ en timme att fylla i och 30 minuter in igår så fick jag inte fortsätta för att jag måste vänta till 48 h innan jag landar i UK, jag var två timmar för tidigt ute. Så nu sitter jag och gör allt igen och halvvägs in inser jag att jag behöver adressen till hotellet som min man har, som sitter på sitt flyg just nu och inte kan svara :grin:

Nåväl, snart i hamn med allt detta. Måste även förbereda för att lämna bort småsjuk hund med nytt färskfoder och hundbajs som ska skickas till labb senast i morgon. Maken lyckades även få med mitt pass i morse i stället för sitt och fick vända i taxin halvvägs till Arlanda 😅 Så det blev en stressig start för honom. "Jag trodde jag tog mitt pass som låg bredvid min dator". Jag eller så var det MITT pass som låg bredvid MIN dator som stod precis bredvid för att jag FÖRSÖKTE FYLLA I PASSENGER LOCATOR FORM :rage: 😅

Men, snart får jag avnjuta en cappuccino i SOHO och träffa en utav mina bästa vänner som jag inte träffat sen innan pandemin.
 
Just nu förbannar jag lite den Buke-användare (host, harkel … @LadyCovergirl :cautious: :p) som jag har sett nämna nonogram i flertalet inlägg här. Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare, men kände mig till slut nödd och tvungen att ladda ner en app för att testa och alltså FRUSTRATIONEN när man råkar trycka fel eller liksom bara kör fast och känner sig rätt dum i huvudet. Inte rimligt!

(Men, ska tilläggas, känner en släng av tacksamhet också, för jag behövde något mer än bara sudoku för att fördriva tiden med när jag behöver skingra tankarna - vilket är ganska ofta - och inte orkar ta mig för egentligen någonting alls.)

Jag vill nog egentligen inte be om ursäkt ;) Det är ett ypperligt tidsfördriv och jag kan bränna många timmar i appen :D
 
Aaaaah! Översvämmning i akvarierummet imorse. Vatten, vatten överallt!!! Är väldigt glad över att det är betonggolv med brunn i det rummet!

Nyvaken och med offlinehjärna plaskar undertecknad bara rätt in i rummet TROTS en ordentlig kyss från en strömförande doppvärmare bara en vecka tidigare... :banghead: Smart nog i vaket tillstånd att ha all elektroniken någorlunda säkrad åtminstone, så det gick som tur var bra ändå.

Fiskarna mår bra iallafall, vilket är det viktigaste. Sayid blev lite sur över att frukosten blev försenad bara. Eller bara och bara, enligt honom är det den verkliga katastrofen!
20211117_101023.jpg


Fattar inte varför akvariemöbler öht görs av trä. Fattar inte varför JAG har akvariemöbler av trä!?
 
Tänkte att jag inte skulle stänga in min röda hals i ett klassrum med 30 pers och stannade hemma istället.

Kanske lika bra, för sov i tio timmar och är fortfarande ohyggligt trött. Men halsen gör inte ens ont längre, så tycker att min kropp kan rycka upp sig nu, vafan.

Så, te och Mad Men ett par timmar. Ska försöka ta tag i mitt liv imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 184
· Visningar
32 898
Senast: Galant
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp