Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som diabetiker har jag stuckit mig själv i 50 år. Har gett otaliga penicillinkurer till hästar. Chipmärker.Överlevde läkarbesöket
Så nu ska de ta lite prover, tror att det skulle göras kommande vecka. Inklusive blodprov... efter att en ny sjuksköterska grävde runt i armen på mig för typ 10 år sedan har jag bara tagit ett blodprov, vilket inte alls gick bra. Så hoppas att det går bra nu, vill ju få reda på vad det är och då kan blodprov hjälpa till.
Känns lite märkligt att inte ha något problem alls med blod men inte klara av vanliga nålar
Funderar på om jag skulle kunna göra en till fotobok till någon annan släkting i julklapp. Gäller dock att kunna hitta foton lättVisa bifogad fil 78483
Nu måste jag bara ge mig till tåls till december..!
I den artikel jag läste hade personen i fråga 200 kronor i timmen i lön, vilket i Sverige är en medelklass lön, på gränsen till att behöva betala statlig skatt. Och då i USA få välja mellan boende och eller mat känns konstigtNu blir jag nyfiken. Varför har folk slutat jobba? Hur klarar dom sig? Är det "medelklassen" eller på alla nivåer?
När media i Sverige raporterar om USA så handlar det om hur folk där ska klara sig! Begreppet "eat or heat" har vi också blivit matade med att den amerikanska befolkningen lider eller kommer att lida av. Att det inte finns jobb, att allt är så dyrt mm.
Det är ju två motsatser som beskrivs här, hjälp mig bena ut detta :confused1:
DU fick städa när maken välte ut ett vinglas?Tittar på ridsport. Skulle ha en skön kväll men fick akut städa då maken välte ut ett helt vinglas på rumsmattan och möblerna.
Det var så jag tyckte också, jag tror vi läst samma blaska (Dom väntade barn och han hade tagit ett extra jobb...)I den artikel jag läste hade personen i fråga 200 kronor i timmen i lön, vilket i Sverige är en medelklass lön, på gränsen till att behöva betala statlig skatt. Och då i USA få välja mellan boende och eller mat känns konstigt
Man får inte glömma att landet är stort och hyser många olika verkligheter.Det var så jag tyckte också, jag tror vi läst samma blaska (Dom väntade barn och han hade tagit ett extra jobb...)
Men jag tyckte att det gick stick-i-stäv mot vad våran egen USA-korre @hastflicka säger, så då måste jag ju fråga
Och mycket riktigt så var det ytterligare en snyfthistoria i "svensk" press
Dubbelt...Man får inte glömma att landet är stort och hyser många olika verkligheter.