Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på vårdcentralen, hade blivit något fel så att det stod att jag hade tid 12 istället för 14 O_o. Ja ja, det verkar lösa sig.
Ser fram emot att gå härifrån, gillar inte att vara här. Men är ju bra om det går att få reda på vad det är som är fel och då är det tyvärr nödvändigt att gå till läkaren.
 
Grubblar över varför min dator inte fungerar. Den lyser upp men vägrar krama om skärmen. Konstaterat att det definitivt något som är fel med datorn eftersom jag pluggade i ström och nätverkskabel och den inte kramar om nätet heller - olikt min tredje reservdator som jag gjort samma sak med. Det finns antagligen ingen annan lösning än att ta ut allting och ominstallera. Ska börja med RAM och se om det hjälper
 
:banghead: Folk som bara tänker på sig själv, vi åkte in extra till föreningen idag eftersom två ville tävla och vi måste vara med då. Men de var inte nöjda med sitt resultat så de ville inte vara med efter de var klara. Att vi hade åkt extra, att en förening håller tävling och väntar på deras resultat spelade ingen roll, man vill ju bara vara med om man kan vinna. 😡
 
:banghead: Folk som bara tänker på sig själv, vi åkte in extra till föreningen idag eftersom två ville tävla och vi måste vara med då. Men de var inte nöjda med sitt resultat så de ville inte vara med efter de var klara. Att vi hade åkt extra, att en förening håller tävling och väntar på deras resultat spelade ingen roll, man vill ju bara vara med om man kan vinna. 😡

Fy fan på ren svenska, det var ju sista gången de fick något serverat! :rage:
 
Fy fan på ren svenska, det var ju sista gången de fick något serverat! :rage:
Japp, vi har hamnat i konflikt tidigare men nu är det nog. Pappan tyckte att föreningen skulle sammanställa hans resekostnader och skicka in för att han skulle få tillbaka en del av resekostnaderna till en tävling. Han blev rejält sur när jag konstatera att han faktiskt fick lov att göra det själv. 🙄
 
Ikväll blir det vinkväll tillsammans med några kollegor. Alla ska ta med en flaska vin och ett tillbehör/snacks.
Jag har en kronärtskocksdipp i ugnen som jag tar med som tillbehör och sambon ska göra hemmagjorda fusk-chili cheese (så enkelt och så gott!). Vi tar med två naturviner - ett oranget från Österrike på tre blandade vita druvsorter och ett rött naturvin från Tyskland på pinot noir.
 
Har börjat med en ny lördags-em tradition bubbel och badkar!
 

Bifogade filer

  • 4A2A54C9-1F18-424A-BE6B-A57090FFACE9.jpeg
    4A2A54C9-1F18-424A-BE6B-A57090FFACE9.jpeg
    215,6 KB · Visningar: 34
Japp, vi har hamnat i konflikt tidigare men nu är det nog. Pappan tyckte att föreningen skulle sammanställa hans resekostnader och skicka in för att han skulle få tillbaka en del av resekostnaderna till en tävling. Han blev rejält sur när jag konstatera att han faktiskt fick lov att göra det själv. 🙄
Det är svårt att få tag i bra tjänstefolk nuförtiden :meh:

*obs ironi*
 
Ikväll blir det vinkväll tillsammans med några kollegor. Alla ska ta med en flaska vin och ett tillbehör/snacks.
Jag har en kronärtskocksdipp i ugnen som jag tar med som tillbehör och sambon ska göra hemmagjorda fusk-chili cheese (så enkelt och så gott!). Vi tar med två naturviner - ett oranget från Österrike på tre blandade vita druvsorter och ett rött naturvin från Tyskland på pinot noir.
Hur gör du chili cheese?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 813
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp