Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen, supertrött och försöker fokusera på trevliga saker för att klara av att somna. Har precis tittat på jättefina foton som en bekant lagt upp på nätet idag och blir lite extra motiverad att ge mig ut själv med kameran. Har annars mest ångest eftersom äldsta hunden är sjuk utan att vi hunnit få svar på vad det är. Jag bryter ihop i gråtattacker så fort jag slappnar av och killen jag träffar har knappt kunnat äta sen i onsdags för att han oroar sig... Hoppas att vi får svar på proverna i början av nästa vecka.
 
Jag har varit ledig idag. Min enda lediga dag på tolv dagar :cautious: Det innebär att jag har bäddat om, tvättat två maskiner tvätt, kört diskmaskinen ett varv, handlat mat, kört IPL på benen, ätit mat, solat en stund, duschat inklusive färginpackning i håret och säkert något mer.

Såklart stallet också. Passade på att gå en skogspromenad med båda ponnyerna. Då slapp jag åtminstone motionera på annat sätt :p
Tyvärr ösregn vid båda promenaderna och givetvis halt i skogen men det gick bra ändå :)
 
Gjorde precis en riktig 1700-tals svimning efter spirometrin. Synd att jag inte hade en lämplig outfit på mig för ändamålet. Kändes inte lika najs med flottigt hår och en sjukhus-tröja på sig. Den teatrala effekten uteblev. Kändes ingen idé att fråga efter luktsaltet när det inte var rätt stämning
Alltså, ska man swoona någonstans är det ju på sjukan tänker jag. :D
En riktigt stadig kompis följde med mig till akuten när jag skurit upp knät - hon är riktigt ball och intresserad så när de rengjorde såret som skulle sys (man kunde se knäskålen genom glipan) höll hon god min, tittade på, kramade min hand.... och på riktigt plötsligt gleeed ned i unge, snygge doktorns knä då hon svimmade helt ur det blå. Det var så otroligt TV-dramatiskt!
Vi fick ligga kvar i någon timme båda två i slutänden, i varsin säng, med varsin kopp te med mycket socker i. :angel: 😅
 
8A55333D-36D2-44DD-BC67-ED25E27858AE.jpeg

Precis avslutat en film i soffan, men har inte mage att resa mig upp nu. 🙈❤️ Ska beställa ett par vinterskor till mamma istället som hon ska få bara sådär nu när det börjar bli kallt ute. Det är ju trots allt min hund hon ”måste” ut med och då förtjänar hon ett par riktiga skor i kylan. ❤️
 
Nu har var "vinter" anlant. Det vill saga det regnar och ar ofta mellan 12 och 15*C (nar man satter pa varmen i hus och bilar) sedan kommer solen ... varje dag ... i nagra timmar och da ar vi tillbaka till AC atminstone i bilarna. 😳 Det hela ar utmattande hur man ar for varm, sedan for kall, och for varm, och ...

Jag har slapat ut mina skor som ar bast att kliva ner i vattenpolar med utan att bli blot. Ariats lader rid skor/boots. Skona, jag far faktiskt inte ont i fotterna och de ar torra och precis lagom varma. Enda naktdelen har i leran ar att de maste "fixas" varannan eller var tredje dag ... Forst tvatt med sadelsapa sedan skokram. :p
 
Maken och jag har bada jobbat over 8 timmar i dag. 😳 Vi ar pensionarer och jobbar for att det ar kul och att ha nagot att gora (Maken behover verkligen det, jag kan hitta saker att gora men blir alldeles for avundsjuk nar maken kommer hem och ar SA glad att det ar Fredag. :cautious: Eller pratar om sina elever som gjorde ... :meh: Jag behover "pressen" av att ha tider att passa ocka.
SA nu nar halva Amerikanska befolkningen har hoppat av den allmanna "job cirkusen" sa har vi inte fok. Vi saknar 30% av vara chaufforer ... vilket innebar att vi som finns kvar ibland jobbar livet ur oss. Maken fick en extra korning darfor att vara "hogstadie skolor" (Middle school) har "community service" flera ganger om aret. Han korde en hel arskurs till flygplatsen dar det ... stadade. Ungdommarna var SUPER glada ... de hade SA HIMLA ROLIGT att damma flygplan :crazy: eller att sopa hangarer 😳 Om foraldrarna bara visste!
For mig var en chauffor tvungen att ga hem tidigare och jag fick ta alla barnen, vilket forlangde dagen markant ... samt att jag ocksa skulle leda den nya rekryterings personen "till nya hojder". 🙄 Oh well ... Jag loggade 10 timmar i dag och vill egentligen jobba 4 timmar om dagen. :angel: Det ar attans att jag var en av de som drack lojalitet med modersmjolken. :meh: En dag kommer jag sakert att kunna saga ... NEJ. Eller ...🤷‍♀️
 
Druckit kaffe, startat en tvättmaskin, slösurfat, vattnat blommor. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska ge min käre make i födelsedagspresent. Det lutar åt ett modellplan, ett sjöflyg så han kan flyga här hemma. Han kraschade sitt elplan i ett träd häromdagen så ett nytt plan skulle sitta fint. Ska höra om svärmor vill vara med på ett hörn också.

Nu ska jag nog gå upp på övervåningen och sy lite. Eller sätta tryckknappar, det är massor med knappar som ska bankas fast.
 
Haha, ok, jag har åtminstone fotojobb en helg om drygt 1 1/2 år :rofl: Nu gäller det bara att komma på vad man ska jobba med fram till dess. Ska försöka söka något jobb till nu i helgen. Chefen sa igår att han tycker det är jättesynd att jag slutar och hoppas att jag vill komma in som timmis sedan, så jag behöver inte oroa mig för inkomst så, men jag har ju sagt upp mig för att lättare kunna byta till annat jobb, inte för att jobba som timmis på nuvarande.
 
Masat mig upp, ingen vits ligga kvar i sängen för Lillkatten har varvat att köra racer med att tala om för allt och alla att hon är uttråkad. Kronan på verket var när hon välte tvättställningen med dunder och brak :arghh: Allt gick bra men det låter nåt kopiöst när den far ner. Så nu håller jag på att koka kaffe, har en känsla av att det kommer behövas idag :meh:
 
Masat mig upp, ingen vits ligga kvar i sängen för Lillkatten har varvat att köra racer med att tala om för allt och alla att hon är uttråkad. Kronan på verket var när hon välte tvättställningen med dunder och brak :arghh: Allt gick bra men det låter nåt kopiöst när den far ner. Så nu håller jag på att koka kaffe, har en känsla av att det kommer behövas idag :meh:

Visst är det kul när de små pälsbollarna gör sådant där och sedan ser HEELT oskyldiga ut?! :D
 
Alltså, ska man swoona någonstans är det ju på sjukan tänker jag. :D
En riktigt stadig kompis följde med mig till akuten när jag skurit upp knät - hon är riktigt ball och intresserad så när de rengjorde såret som skulle sys (man kunde se knäskålen genom glipan) höll hon god min, tittade på, kramade min hand.... och på riktigt plötsligt gleeed ned i unge, snygge doktorns knä då hon svimmade helt ur det blå. Det var så otroligt TV-dramatiskt!
Vi fick ligga kvar i någon timme båda två i slutänden, i varsin säng, med varsin kopp te med mycket socker i. :angel: 😅
Jag fick vara med när min katt opererades när jag var typ 16(?). Det gick hur bra som helst ganska länge, tills jag kände att jag behövde gå ut och ta lite luft, jag råkade dock missa dörren och gick in i väggen :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 813
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp