Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Unna mig ny vinterjacka och vantar till stallet idag. Kände att jag behövde de efter den här tuffa hösten. Vi går snart ut på VFU vilket ändå ska bli lite skönt att slippa sitta med näsan i böckerna dygnet runt. Börjar förstå vad de menade när vi startade terminen 😅

Högst upp på min lista nu står allvädersbyxor som jag kan dra på mig när jag kör häst. Är inte jätte förtjust i tjocka termobyxor man blir så klumpig. Får smila lite för tomten 😂🙏
 
Dricker champagne och äter räkor och ost och kex.
20211022_183415.jpg
 
Senast ändrad:
Tur att jag inte har nålskräck. De skulle ta ett speciellt blodprov som krävde lite mer skills. Ssk ett failade x antal ggr och blodet rann lite varstans. Hör henne sen ropa i korridoren ”gud jag klarar inte detta”!!!
Sen kom en mkt stabil ung kille och löste upp detta mess.

Hade ett högt värde som överläkaren lite raljant sa att akuten hade mätt fel. Tydligen inte för det var fortfarande över normal-spannet. Han ba hummade ”ja det var ju märkligt, du är märklig du”.
Man ba liksom… Kom med ngt nytt för guds skull! 😆
MEN slutsatsen är ändå att jag fått PERMIS över helgen! Tjoho!
Ungdomliga grannen ska bjuda på middag nu kl 18! Och en annan granne som har nyckel har städat lägenheten och handlat.
Kära märkliga Törnis :heart

Njut av din middag och din konstgarderob.
Dina läkare har i alla fall en lärorik patientupplevelse :D:D
 
Tvättat håret. Varmvattnet är lite begränsat så för att vara helt och fullständigt säker på att det skulle räcka så blev det hårtvätt idag och dusch imorgon.

Ja ja, jag ska skaffa vettig varmvattenberedare nån gång....
(hur man kom på iden att sätta in en på 30 liter i en villa är för mig fullständigt obegripligt)
 
Tvättat håret. Varmvattnet är lite begränsat så för att vara helt och fullständigt säker på att det skulle räcka så blev det hårtvätt idag och dusch imorgon.

Ja ja, jag ska skaffa vettig varmvattenberedare nån gång....
(hur man kom på iden att sätta in en på 30 liter i en villa är för mig fullständigt obegripligt)
Jösses ja och jag som tyckte 50 l i förra boendet var på tok för litet O_o.
 
Efter lunch passade jag på att dra iväg till stallet och njuta av solstrålarna 😍. La ut några bommar för fokus bombana i galopp. Så efter lite uppvärmning la vi krut på det. Gick såå bra 🤩 👌, sa till hästen halvvägs genom bombanan "duktig loppa!!" varpå pållan slog sådär med huvudet som hon gör när hon tycker något är skoj, underbaraste hästen! 🥰. Skrittade av ett stycke i skogen i solskenet 😍. Efter stallet städade jag golven och lagade middagen. Nu har jag gjort mig förtjänt av helggodiset (marabou hallon, lakrits och caramell) och soffhäng tycker jag 😁! I sällskap med älsklingen 🥰.
 
Jo just det. Ridpasset var ett skoj och lite jobbigt för mina ben som inte är vana med så mycket fältsits hehe. Pållan ville undvika pölen som stod kvar så det blev riktigt tvära svängar i galopp på bommarna menä jag litade helt på hästen och hade jättekul tillsammans med henne. Man måste våga leva lite- det blir mer njutbart så än bara ha katastroftankar om vad som KANSKE kan hända 💞. Men nu är det sängdags känner jag, natti
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 813
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp