Nej, kanske 50 år? Han har ett yngre med som de själva dragit upp från nöt och det gav 7 nötter i år och jag tror det är under 10 år.Hur gammalt är det vet du det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, kanske 50 år? Han har ett yngre med som de själva dragit upp från nöt och det gav 7 nötter i år och jag tror det är under 10 år.Hur gammalt är det vet du det?
Jag fick valnötter av en bekant som fick övervintra i krukor ute. I våras hade de grott och största plantan är runt 35 cm. Hoppas de klarar vintern.Nej, kanske 50 år? Han har ett yngre med som de själva dragit upp från nöt och det gav 7 nötter i år och jag tror det är under 10 år.
Jaha då får jag köpa ett stort träd om jag ska få några nötter under min livstidNej, kanske 50 år? Han har ett yngre med som de själva dragit upp från nöt och det gav 7 nötter i år och jag tror det är under 10 år.
Taget. Jag hakar på. Utan bubbel i både glas och bad, men med lavendelolja i badet. Ska komma på ett bra substitut i glaset. Ev väntar jag till mörkret för mysfaktorn med levande ljus.Har börjat med en ny lördags-em tradition bubbel och badkar!
Åh! Mitt valnötsträd är 15 cm högt och ska få övervintra i en drivbänk i år. Om 20 år eller så kanske jag också har en sådan skörd.Det ger några tusentals nötter varje år.
Tror det är över 3200 i år + lite svinn där ekorrar och råttor tuggat i sig.
Stackars bekant.... Var det inte lite kallt? (förlåt - ibland kan man bara inte låta bli...)Jag fick valnötter av en bekant som fick övervintra i krukor ute.
Nu blir jag nyfiken. Varför har folk slutat jobba? Hur klarar dom sig? Är det "medelklassen" eller på alla nivåer?
När media i Sverige raporterar om USA så handlar det om hur folk där ska klara sig! Begreppet "eat or heat" har vi också blivit matade med att den amerikanska befolkningen lider eller kommer att lida av. Att det inte finns jobb, att allt är så dyrt mm.
Det är ju två motsatser som beskrivs här, hjälp mig bena ut detta :confused1:
Hon är lantis och klarar sånt utmärkt hahahaStackars bekant.... Var det inte lite kallt? (förlåt - ibland kan man bara inte låta bli...)
Folk som bara tänker på sig själv, vi åkte in extra till föreningen idag eftersom två ville tävla och vi måste vara med då. Men de var inte nöjda med sitt resultat så de ville inte vara med efter de var klara. Att vi hade åkt extra, att en förening håller tävling och väntar på deras resultat spelade ingen roll, man vill ju bara vara med om man kan vinna.
SkytteNyfiken som jag är undrar jag vad de tävlade i?
Åh, vad gott med julmust ! Jag kikade lite på skumtomtar på Lidl igår....Hädat lite och köpt en liten flaska julmust.
Och ett gäng doftljus på rea.
Novembermörkret närmar sig.
Eller ser anklagande på en som om det vore ens fel ...Visst är det kul när de små pälsbollarna gör sådant där och sedan ser HEELT oskyldiga ut?!