Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du bor på samma ort som min syster. Hon skrev på Facebook igår att det var första gången någonsin som hon tog en cykeltur den 30 december. :)

Ja, cykla här är absolut inget problem. Vägarna är helt rena och det sista av snöhögarna från den lilla skottning som varit försvann igår. Mina gräsmattor och åker var rena för flera dagar sedan.
 
God morgon forumet! Jag har ätit lyxig frukost, inkl de sista av saffransbullarna (men ingen fara - det finns fortfarande både saffranskaka och banankaka kvar i frysen! :d ). Köpte en ny kalender att ha hemma igår, så den har jag förberett och börjat fylla i så att den är redo imorgon (det blev en "familjekalender" den här gången, fastän hushållet består av mig och två katter. Känns smidigt att ha separata kolumner för olika saker. Tex jobb, katterna, hemmet, osv.). Laddar nu inför att städa hemma (hm, varför skriver jag alltid "hemma"? Vart skulle jag annars städa, liksom..? :rofl: ), men funderar på att ta en promenad först.
 
Här är solen framme :love:
Hästar ute mm. Jinns är mer lik sig själv och gör sitt eget rejs nu på morgonen. Ute och kolla läget och vad hon nu pysslar med.

Ska inte göra något speciellt ikväll och det känns faktiskt helt ok.
Ska upp tidigt imorgon så vill inte festa framåt småtimmarna. Är liksom inte tjugo längre ;)
 
Här är solen framme :love:
Hästar ute mm. Jinns är mer lik sig själv och gör sitt eget rejs nu på morgonen. Ute och kolla läget och vad hon nu pysslar med.

Ska inte göra något speciellt ikväll och det känns faktiskt helt ok.
Ska upp tidigt imorgon så vill inte festa framåt småtimmarna. Är liksom inte tjugo längre ;)
Sol här också :) ! Det har blåst rätt bra i natt. Det var väl då molnen och regnet försvann.

Ska också ta det lugnt. Det värsta med nyårsafton - på tal om att inte vara 20 år längre ;) - är att man måste stanna uppe till midnatt. Om jag inte hade haft djuren att hålla koll på hade jag garanterat lagt mig före tolvslaget. Så himla festlig är jag..... :D
 
Tänkte åka och ta en promenad med hästen 🐎 hoppas att det inte skjuts allt för mycket vid stallet, första året med ny häst :nailbiting: denna är betydligt mer känslig än förra hästen.
 
Ligger på soffan och tittar på gamla avsnitt av Drömmen om Skottet och kan verkligen inte förstå att NÅGON orkar ta på sig en renovering av ett gammalt fallfärdigt slott på 900 kvm.... :eek: :crazy::nailbiting:

Jag och maken är inne på andra säsongen av Drömmen av slottet och man blir lite trött av allt jobb men dom är helt otroliga som sakta med säkert förvandlar det till ett fint och beboligt slott igen :love:
 
Ätit frukost och fodrat både djur och barn. Ska göra pannacotta nu sen blir det en ridtur med dottern och efter det ska jag köra shettisen när kompisen rider sin unghäst. Skönt att ha alla fyra hästar motionerade inför ikväll då dom ska stå inne.
 
Någon skrev om friskvårdsbidrag men nu hittat jag inte vart. Blev pepp hursomhelst och klickade hem ett gymkort via jobbets förmånsportal, behövde inte ens lägga ut pengarna. Och vips hade jag nyttjats årets friskvårdspengar vilket jag inte trodde jag skulle göra! Nästa år ska jag skärpa mig och använda dem till massage :)

Jag skrev om det när jag jobbade natt i helgen :) Sen kanske det inte var det du syftade på men ändå :D
 
Jag och maken är inne på andra säsongen av Drömmen av slottet och man blir lite trött av allt jobb men dom är helt otroliga som sakta med säkert förvandlar det till ett fint och beboligt slott igen :love:
Men de kunde väl tagit sig an en gammal fin herrgård eller något liknande, i stället för ett helt slott...... :nailbiting:

När jag försöker föreställa mig 900 kvm så tänker jag på en vän som bor i ett STORT hus på sisådär 250 kvm. Slottet är ju som att stapla fyra sådana stora hus ovanpå varandra - JISSES...... :crazy: (Eller så skulle man kunna trycka in ca 13 sådana små torp som jag bor i på samma yta..... :rofl: !!)
 
Men de kunde väl tagit sig an en gammal fin herrgård eller något liknande, i stället för ett helt slott...... :nailbiting:

När jag försöker föreställa mig 900 kvm så tänker jag på en vän som bor i ett STORT hus på sisådär 250 kvm. Slottet är ju som att stapla fyra sådana stora hus ovanpå varandra - JISSES...... :crazy: (Eller så skulle man kunna trycka in ca 13 sådana små torp som jag bor i på samma yta..... :rofl: !!)

Min tantpolare hade en lägenhet i Sthlm innerstad på typ 300 kvm. Helt orimligt. Hemtjänsten gick vilse 😬😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 688
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp