Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensar kök och badrum på onödiga och utgångna saker. Vi behöver verkligen minska ner på mängden pryttlar om vi någonsin ska få ordning.

Flyttar även sådant som varit i köket men nog eg hör mer hemma i badrummet (ansiktsmasker och dylikt) och har lagt alla mediciner i en stor låda som ska förvaras på annan plats än i köket.

Ska också släpa ut brännbara saker som inte kan återvinnas eller återbrukas. Samlar också ihop en säck med textilier som ska till återvinningen när någon orkar åka dit, typ exet eftersom jag gör röjningen inne, då får han ta hand om det som rensats ut.
 
Sådär. Tårtbottnarna bakade. De står nu och kallnar. Blåbärsmoussen står i kylen och stelnar ordentligt. Vaniljkrämen likaså.

En promenad blev det i gråvädret. Inget regn tack och lov :up: ! Och stallet är mockat och färdigt.

Nu sitter jag bara här i soffan med datorn och funderar på om man kanske skulle hälla upp lite chips till? Med sweet chili-dipp. Dippen blev över från i förrgår och man vill ju inte att den ska stå och bli för gammal liksom..... :angel: Och så kan jag kanske fortsätta med släktforskningen och människan som jag håller på att fördjupa mig i idag.....
 
Brukar inte fota mig själv så mkt. Men en bild vid Stordammen kan bjuda på
20191225_122112.jpg
 
Det har med att vakna och inte kunna somna om sa man till sist ar uppe fore 6 am ar helt klart "overrated". :cautious: Fast nu har jag ju en lang dag nar jag ar ledig, har ordentligt stadat, massor med mat som ar "fardigt" och bara att ta fram och eventuellt varma pa och bara kan njuta av att leka med hundar och gora ingenting. :D
I dag kommer son med hustru och barn hit och vi ska fira jul har. Det ser jag fram emot. :love:
 
Tänkte försöka göra en hemsida till sambons kiro-jobb. Har samlat ihop en helvetes massa kundomdömen. Nu måste jag köpa domän och webhotell etc. Pallar inte sitta och leta runt efter bästa själv. Så ska fråga någon kompis med den kunskap jag verkligen saknar.
Jag dopar mig med choklad och glögg. Så det blir nog bra till slut!
 
Tänkte försöka göra en hemsida till sambons kiro-jobb. Har samlat ihop en helvetes massa kundomdömen. Nu måste jag köpa domän och webhotell etc. Pallar inte sitta och leta runt efter bästa själv. Så ska fråga någon kompis med den kunskap jag verkligen saknar.
Jag dopar mig med choklad och glögg. Så det blir nog bra till slut!

Oderland tycker jag är bra och enkel, superbra support också!
 
Oderland tycker jag är bra och enkel, superbra support också!
Tack för tips! Vi har Loopia på andra företaget, som kräver fler sidor etc. Det är vi nöjda med. Men hans kiro-business kräver ju inte så avancerad hemsida. Så tänkte kika om ngt enklare och billigare fanns. Din såg billigare ut. Och Wordpress har jag ju nu lärt mig. Så ska kika nogrannare på det sen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp