Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avdelningen lat matte, lat häst... Blev ingen hoppning då nån plockat bort hindret som stått på banan i två veckor. Orka bygga nytt... ;)

Jag flyttade om cavalettina istället och så jobbade vi markarbete. Hästen var också väldigt off, fattade först efteråt att hon var tokbrunstig. På juldagen! Ur led är tiden...

Men det förklarade iaf varför duracellkaninen försvunnit, normalt brukar hon vara vild så fort hoppsadeln kommer på (ännu vildare ifall jag har magplatta, för då vet hon att det blir ”riktig” hoppning).

Är fortfarande helt lyrisk över att jag har tillgång till ridbana. Det är en sån vansinnig lyx som alla verkar ta förgivet numera. Jag har haft häst i 25 år och det här är första gången för mig... Kommer nog aldrig flytta härifrån. :love:
 
Måste plocka in hästarna snart, men jag har lite svårt för att slita mig från den gulliga julfilmen...... Och så ligger jag så varmt och mysigt här på soffan.... :)
 
Jag är åter på jobbet och är lite sur. Jag fick inte ledigt för att den vikarien som var tilltänkt behövdes ifall någon blev sjuk och bla bla bla bla bla. Jag fick inte ledigt, och den som var sjuk ersattes med en annan vikarie. FAIL! Både den vikarien som inte fick jobba och jag är sura. Så dåligt.
 
Jag är åter på jobbet och är lite sur. Jag fick inte ledigt för att den vikarien som var tilltänkt behövdes ifall någon blev sjuk och bla bla bla bla bla. Jag fick inte ledigt, och den som var sjuk ersattes med en annan vikarie. FAIL! Både den vikarien som inte fick jobba och jag är sura. Så dåligt.

Typiskt dålig ”planering” a la S** 🤦‍♀️
 
Har precis fixat med fyrbeningens sår. Nu dricker jag vitamin well och funderar på att ta kvällspromenad. Känner mig lite smått rastlös...
 
Flyttat mig från soffan till sängen. Varit utstuderat låt, tyvärr ska jag på middag hos svärmor i morgon :cautious:
Har börjat fundera på om jag kan ursäkta mig och ligga i soffan med Netflix och choklad istället :angel:
 
Har ägnat kvällen åt att lösa korsord så att jag bokstavligen talat blev alldeles yr i skallen. Jösses, det märks att det var länge sedan och att mitt svenska ordförråd har börjat krympa! :( Tur att jag har typ 100 korsord kvar i tidningen att öva på!

Känner nu ett starkt behov av att sova trots att jag bara varit vaken i ca 13 timmar. Nåja, jag tackar inte nej till ännu en 10-timmarsnatt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 671
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 586
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp