Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på väg i säng, väntar bara på en ledig toalett, huset fullt med folk, hysteriskt mycket julklappar, alldeles för mycket mat och samma samling märkliga presenter från min mor. En bok som jag fick i fjol också, den tog hon tillbaka, doftljus som stank så mycket att syrran nästan fick migrän, två tvålar och ett bäddset och en bok jag faktiskt kan tänka mig att läsa. Att vi fick fyra bäddset förra året verkar inte spela någon roll. ;)
Mina fina ungar hade köpt ett halsband med hjärta. :heart
 
Från och med nu kommer jag kunna stänga mina vinflaskor med stil
IMG_20191225_071656__01.jpg
 
Hm...min mage strejkar nog snart för julmaten 😅. Inte bra o lägga sig sådär mätt...trroooor det kan vara halsbränna jag känner nu....Haft en toppenfin julafton med julfirande i stallet; julfrukost och mysig ridtur, sen tomtegröt till lunch med julkalendern, sen åkte vi till mamma och såg kalle anka, bort till stallet för insläpp sen till morfar (korta sträckor mellan alla) för julbord, julklappsutdelning och Tomten är far till alla barnen :).
 
Syr. Vette tusan om det blir bra.. det blir väl ganska fint men jag är inte helt nöjd med detaljerna. Dessutom tog den rosa glittertråden slut så nu har jag inget att kantsticka halsringningen med. :(
 
Tänkte inte göra så särdeles mycket idag. Måste förbereda en tårta till imorgon, dvs göra den tråkiga biten av tårtbaket. Baka bottnarna och göra fyllningarna. Sedan får den stå fylld i kylen till imorgon när den dekoreras, dvs det roliga :) !

Hittills är dock aktivitetsnivån på stadiet halvligga på soffan och dricka kaffe....... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 577
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp