Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och känner mig sliten. Ser inte fram emot att byta mellan mus och tangentbord hela dagen.
Men jag ser fram emot min lunch, som jag vet är jättegod :up: (totalälskar att jag har min aptit kvar, för det var inte roligt för 2-3 månader sedan)

Det är ju dessutom fredag, så jag tänkte gå och handla lite godis efter jobbet :D
 
Sitter och försöker förstå att det är fredag och att jag har två veckors semester kvar. Har blivit lite "Aaah, helg nu! Måste hinna med allt som ska göras på bara någon dag!" men ja, många av de sakerna går utmärkt att göra nästa vecka eller t.o.m. nästnästa. Idag lär iaf bli bra. Långpromenad, lite småfix hemma och sedan klättring. Lagom komplicerat. Funderar på att ta med kameran ut och fota lite finbilder på hundarna också.
 
Jag har varit på jobbet i 3 timmar och hittills har en enda grej hänt: Proppen har gått i ett rum. Jag kunde inte ens gå på den pga har inte längre huvudnyckel utan fick ringa kollegan som skulle fixa
Verkar bli en dramatisk dag i dag 🤷‍♀️

Kanske ska städa lite på vaktmästeriet sen... Men just nu är det ganska nice att googla på kläder :o
Är säkert ett-två år sedan jag köpte ett klädesplagg, så det finns några små hål jag behöver fylla i garderoben. Är dessutom rea överallt :up:
 
Sitter utanför däckfirman medan de kränger på de gamla sommardäcken. Sen ska jag till verkstan med nästa bil och kolla upp ett misstänkt oljeläckage (nybesiktigad och därefter bytt olja, så hoppas att det är att säljaren missat en packning eller så bara). Har ett par små ärenden att göra när jag ändå ska ditåt, och katten är där (hos veterinären, inte verkstan) också. Passar på att få saker gjorda idag, när jag ändå tog ledigt pga veterinären.
 
Jag har varit på jobbet i 3 timmar och hittills har en enda grej hänt: Proppen har gått i ett rum. Jag kunde inte ens gå på den pga har inte längre huvudnyckel utan fick ringa kollegan som skulle fixa
Verkar bli en dramatisk dag i dag 🤷‍♀️

Kanske ska städa lite på vaktmästeriet sen... Men just nu är det ganska nice att googla på kläder :o
Är säkert ett-två år sedan jag köpte ett klädesplagg, så det finns några små hål jag behöver fylla i garderoben. Är dessutom rea överallt :up:
Hur klarar du dig utan att köpa kläder på 1-2 år? O_o
 
Hur klarar du dig utan att köpa kläder på 1-2 år? O_o
Alltså... Aldrig i hela mitt liv har klädesplagg eller skor gått sönder. Fattar inte hur folk gör :D Det som kan gå sönder är strumpor (typ när jag haft dem ca 5år). Jag använder fortfarande kläder jag köpte när jag var 15, vilket är 15 år sedan :o De ser knappt ens slitna ut.

Nu vill jag köpa lite nytt för att jag har velat ha vissa typer av klädesplagg ett bra tag, och har lite feeling :D
 
Alltså... Aldrig i hela mitt liv har klädesplagg eller skor gått sönder. Fattar inte hur folk gör :D Det som kan gå sönder är strumpor (typ när jag haft dem ca 5år). Jag använder fortfarande kläder jag köpte när jag var 15, vilket är 15 år sedan :o De ser knappt ens slitna ut.

Nu vill jag köpa lite nytt för att jag har velat ha vissa typer av klädesplagg ett bra tag, och har lite feeling :D
Antingen går du mycket naken eller så har du så många kläder att du kan variera mellan dem :D

Jag märkte häromdagen att min ena arbetsskjorta som jag haft i drygt två år har fått hål under ena armhålan. Och den har jag använt varannan vecka fem dagar i rad hittills, den är av ganska rejält material så ungefär så länge håller kläder om man använder dem ofta? :p
 
Antingen går du mycket naken eller så har du så många kläder att du kan variera mellan dem :D

Jag märkte häromdagen att min ena arbetsskjorta som jag haft i drygt två år har fått hål under ena armhålan. Och den har jag använt varannan vecka fem dagar i rad hittills, den är av ganska rejält material så ungefär så länge håller kläder om man använder dem ofta? :p
Alltså... Nä :p
Jag hade ett par byxor (nej inte jeans) som jag var superförtjust i. Fick dem i 7an. Använde dem varje jäkla dag förutom kanske någon månad under sommaren. De gav upp när jag precis skulle ta studenten. 6 år alltså, med dagligt användande. :rofl:
 
Alltså... Nä :p
Jag hade ett par byxor (nej inte jeans) som jag var superförtjust i. Fick dem i 7an. Använde dem varje jäkla dag förutom kanske någon månad under sommaren. De gav upp när jag precis skulle ta studenten. 6 år alltså, med dagligt användande. :rofl:
Mina byxor ger upp vid linningen vid skorna då jag är precis så lång att jag kan gå utan att behöva vika upp dem men samtidigt trampar jag på dem där bak :angel: Eller mellan låren :meh:
 
Everything Is Broken.

På dator nummer ett måste man alltså byta mellan mus och tangentbord för att kunna ge accesskort.
På dator nummer två som är en laptop, har apparaten vi kodar access på blippar gett upp, och ger inga unika idnummer till blipparna.
På dator nummer tre försökte jag nyss logga in, och den bad mig byta lösen då gamla var gammalt, vilket jag gjorde men nu säger den att det nya lösenordet är fel.

Vi har 7 (!) olika passersystem, två olika passermedier (kort och blipp). De 7 olika systemen är fördelade på tre datorer. Ingen av dem funkar som de ska. :banghead:

Är sugen på att stänga receptionen och typ "pga tekniska problem stängt i dag" och gå hem 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 906
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Allt känns hopplöst…
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp