Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
På förekommen anledning: Hur mycket tror ni att en mansring i platina (ganska tung alltså) kan flytta sig längst botten i en vik? Funderar på om vi borde skynda oss med att leta efter den eller om den lär ligga kvar där den landade några dagar.
 
Åkte ner till stranden för lite sol men höll på att blåsa bort. Så jag åkte hem och städade bilen istället till min trädgård kom i sol.
Nu är klockan tillräckligt för att jag ska ha sol resten av dagen på min lilla täppa, men nääää....nu är det mulet :mad:
Så himla typiskt för detta är min sista lediga dag.

Nåväl. Bilen är iaf ren inför midsommar och trippen ut till kusten.
 
På förekommen anledning: Hur mycket tror ni att en mansring i platina (ganska tung alltså) kan flytta sig längst botten i en vik? Funderar på om vi borde skynda oss med att leta efter den eller om den lär ligga kvar där den landade några dagar.
Jag skulle snarare fundera på hur djupt den kan sjunka och/eller sand flytta sig över den, dvs hur svårt det blir att hitta den 🤔
 
Han pratar i telefon just nu med sin vän som är attackdykare :rofl: Jag sa att han har säkert bättre saker för sig än att dyka efter smycken bredvid badbryggor:D

Äsch, det är en ring. Trist ekonomisk förlust men inget mer än så. Vem vet, när vi är 94 år kanske någon hittar den och efterlyser oss:D
Jag roar mig ofta med att fridyka så långt jag kan på olika ställen. (pappa och jag har någon knasig tävling haha)

"Bevis" för att man nått botten är att man plockar med sig en handfull av botten upp.
Har faktiskt hittat en vigselring på det sättet - och lämnade tillbaka till en 90-någonting årig kvinna. :D
 
Jag roar mig ofta med att fridyka så långt jag kan på olika ställen. (pappa och jag har någon knasig tävling haha)

"Bevis" för att man nått botten är att man plockar med sig en handfull av botten upp.
Har faktiskt hittat en vigselring på det sättet - och lämnade tillbaka till en 90-någonting årig kvinna. :D
Åh shit vad häftigt! Hur länge hade den ringen varit borta?

@Voeux får ju anställa dig för detta :rofl:
 
Åh vilken blandad kväll igår. Såååååå trött när jag slappnade av och dessutom himla varmt när jag kom till stallet. Hade bestämt mig för att inte haka på nån ridtur utan ville bara få vara ensam en stund med min häst bara vi två så vi tog den korta promenaden ner till sjön, stannade upp och bara njöt av att finnas, sån ro det gav för själen ❤.

Sen när jag kom hem ja då var det bara å åka in till distriktarn med honkatten som verkar ha lekt med huggis 😥. Meeen tack och lov lät hjärtat ua och gott AT så vi kunde åka hem efter uppvätskning och med smärtstillande ❤.
 
Åh shit vad häftigt! Hur länge hade den ringen varit borta?

@Voeux får ju anställa dig för detta :rofl:
Jag minns inte riktigt, var nog 15 eller något när jag hittade den. Tror hon sa att den hade varit borta i 30 år?

Som tur var hade hon ett ovanligt efternamn, och med det + överlägset logiska skills fattade jag att det var 90-åringen som hade gift sig och inte den andra 17 åring som fanns med namnet i sverige. :D
 
Jag roar mig ofta med att fridyka så långt jag kan på olika ställen. (pappa och jag har någon knasig tävling haha)

"Bevis" för att man nått botten är att man plockar med sig en handfull av botten upp.
Har faktiskt hittat en vigselring på det sättet - och lämnade tillbaka till en 90-någonting årig kvinna. :D

Underbar story:love:

Fästman och attackdykare är på väg ut strax, han skulle också fridyka tydligen. Och jag är på väg och ska köpa en amarone eller dylikt som tack.
 
Det ständiga grubbleriet vid den här tiden på året... Håller sig vädret nog länge? Vågar vi slå allt gräs samtidigt? Hinner vi?

Livet som månskensbonde som envisas med att göra torrhö i småbalar :p
Full insikt i problemet.

vi tog in löshö på första skörden och plastade andraskörden.
Fortfarande är jag maninsk med väderrapporterna på sommaren fast jag inte tagit in hö på 14 år.
 
Full insikt i problemet.

vi tog in löshö på första skörden och plastade andraskörden.
Fortfarande är jag maninsk med väderrapporterna på sommaren fast jag inte tagit in hö på 14 år.

Ja såhär har det varit i hela mitt liv då vi alltid tagit eget hö och senaste 11 åren har jag och maken gjort det själva, pappa har inte längre haft "huvudansvaret" och knappt behövt hjälpa till utan vi har fixat själva.
Hade vart såå skönt att få in allt innan midsommar eller det sista under midsommarhelgen. Mycket bättre värden än om vi väntar längre och det hade varit toppen att slippa greja med höskörden under semestern :D
 
Ja såhär har det varit i hela mitt liv då vi alltid tagit eget hö och senaste 11 åren har jag och maken gjort det själva, pappa har inte längre haft "huvudansvaret" och knappt behövt hjälpa till utan vi har fixat själva.
Hade vart såå skönt att få in allt innan midsommar eller det sista under midsommarhelgen. Mycket bättre värden än om vi väntar längre och det hade varit toppen att slippa greja med höskörden under semestern :D
Minns året vi hade 73 g smrp. Extremt billigt med kraftfoder det året :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 907
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp