Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hållit på med trädgården hela veckan, på nivån "manisk och lite sinnessjuk". Jag var till kiropraktikern i måndags, det var ju totalt bortslösade pengar. :laugh: nu har jag bara kvar en mindre rabatt som kommer gå snabbt och plantera ut alla gurkor. Och visserligen plantera lite rosor. Och krukor. Hehe. I alla fall säger ryggen ifrån och det stör mig. Men jag ska i alla fall jobba ikväll och då får ju ryggen vila en stund. Sen är semestern slut på söndag, så då får väl ryggen en chans att återhämta sig. :angel:
 
Jag hade en nära släkting som åkte in med ambulans för en vecka sen bl.a. på grund av hög feber som hen haft i en vecka och flera andra hälsoproblem. Personen har flera andra sjukdomar i botten varav en är väldigt allvarlig som ger bl.a. problem med andningen. Hen blev efter diverse provtagningar och undersökning hemskickad. Sjukhuset testade inte för Corona men skickade hem hem hen i en coronataxi som var inplastade invändigt. Hen uppmanades gå till vårdcentralen nästa dag. Dit fick inte hen komma nästa dag för att hen hade feber. Kan lägga till att de sjukdomar som hen har gör personen till en extrem högriskgrupp att gå bort i covid 19. Hen har till slut blivit testad och väntar på svar. Tycker inte det är så bra hanterat av sjukhuset men gissar att de också har en begränsad kapacitet att testa.
 
Berätta inget för dem i trädgårdstråden eller krukväxttråden 🤫 Jag har köpt fejkade girlanger som jag tänkte skulle hänga från en ampel i fönstret :D
Solen hamnar aldrig där uppe och så skulle jag vara värdelös på att vattna den krukväxten, så det fick bli odödliga såna :cool::D
 
Långörat steker i solen 😅
20200612_164110.webp
 
Berätta inget för dem i trädgårdstråden eller krukväxttråden 🤫 Jag har köpt fejkade girlanger som jag tänkte skulle hänga från en ampel i fönstret :D
Solen hamnar aldrig där uppe och så skulle jag vara värdelös på att vattna den krukväxten, så det fick bli odödliga såna :cool::D
Blev inte så illa!
20200612_173633.jpg

Mitt sovrum är ganska mörkt pga det är bara morgonsol och så har jag ingen stark taklampa. Så detta är det vanliga ljuset i rummet, det gör ju att det ser lite naturligare ut.
Skickade bilden till mamma för att se om hon kan se det är fejk eller inte :angel: ultimata provet!

Rosgirlangen skvallrar nog en hel del men jag kunde inte låta bli den :D
 
Svär. Jag var till verkstan med "nya" bilen idag - den läckte olja och det visade sig vara oljepluggen som satt snett. De gängade om, bytte plugg och skvätte i lite olja för att kompensera för den som läckt. Tadaa. Tätt, inte så dyrt och de tyckte att bilen såg fin ut annars. Två timmar senare fastnade ena rutan nere...såatteh, det blir en tur dit igen då.. Suck! Tajming!

Nu har jag och särbon ätit sushi. Nyopererad katt är lite hög fortfarande, även om han är helt vaken, och far en hit och en dit..
 
@Sel Är det inte för kallt för en orm i ett köpcentrum? Utomhus är det kanske tillräckligt varmt nu men inte så fuktigt kanske.

Ormen klarar sig alldeles utmärkt i vanlig rumstemperatur sådär för en resa eller en dag, men lämpligt är det ju inte och verkligen inte för att 'lufta' den efter ömsning. Ett ljummet bad hemma och sedan ifred i terrariet hade varit betydligt bättre omsorg.

Knäppskalle helt enkelt. Ärkebah!
 
Ormen klarar sig alldeles utmärkt i vanlig rumstemperatur sådär för en resa eller en dag, men lämpligt är det ju inte och verkligen inte för att 'lufta' den efter ömsning. Ett ljummet bad hemma och sedan ifred i terrariet hade varit betydligt bättre omsorg.

Knäppskalle helt enkelt. Ärkebah!
Jag antog det men intressant att veta :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 907
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ny sadel, ont
  • Allt känns hopplöst…

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp