Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Full insikt i problemet.

vi tog in löshö på första skörden och plastade andraskörden.
Fortfarande är jag maninsk med väderrapporterna på sommaren fast jag inte tagit in hö på 14 år.

Samma här. Jag kommer så väl ihåg när det var fint väder och alla drog iväg till åkern. Mamma hade alltid något ätbart redo, hon visste ju aldrig när pappa skulle komma hem. Givetvis åkte vi till åkern med kaffekorg också :love: Pappa körde alltså old school med hässjor :heart

Åker jag förbi en nyslagen åker och det börjar regna får jag lite ont i magen... en gång bonnjänta, alltid bonnjänta.
 
Mailade chefen om att stänga.
Det fick vi inte? Han ringde och jag fick i princip skäll. Märkte på honom att han endast sa nej för att "etablera dominans" över mig, sådant funkar liksom inte på mig. Jag röt emot, men det är ju ändå hans ord som gäller och vi får alltså försöka ro båten i land (medan vatten läcker in och vi har en halv åra).

Sjukt frustrerande iom att han vet 0 om hur det funkar här, jag har jobbat i 5 år och detta är första gången jag ber om att få stänga för att arbetssituationen är ohållbar. Jag har kunskap om hur det funkar (och inte funkar).

Finns det en enda normal, trevlig chef som inte är helt jäkla dum i huvudet?
 
Samma här. Jag kommer så väl ihåg när det var fint väder och alla drog iväg till åkern. Mamma hade alltid något ätbart redo, hon visste ju aldrig när pappa skulle komma hem. Givetvis åkte vi till åkern med kaffekorg också :love: Pappa körde alltså old school med hässjor :heart

Åker jag förbi en nyslagen åker och det börjar regna får jag lite ont i magen... en gång bonnjänta, alltid bonnjänta.

Jag är "bara" 31 år men har hässjat hö många ggr förr om åren när vädret var skit och vi inte hade något annat val om vi skulle få mat till hästarna. Är på sätt och vis glad över att ha den kunskapen och erfarenheten men det är inget jag frivilligt skulle göra när det är press på mig att få in hö 😅

Senast vi hässjade var sommaren 2012. Äldsta dottern var född i maj det året och jag varvade amning och hässjning mellan regnskurarna 😂
 
Jag är "bara" 31 år men har hässjat hö många ggr förr om åren när vädret var skit och vi inte hade något annat val om vi skulle få mat till hästarna. Är på sätt och vis glad över att ha den kunskapen och erfarenheten men det är inget jag frivilligt skulle göra när det är press på mig att få in hö 😅

Senast vi hässjade var sommaren 2012. Äldsta dottern var född i maj det året och jag varvade amning och hässjning mellan regnskurarna 😂

Min pappa hade inte traktor heller... det var riktiga hästkrafter :love:
 
Jag har lunchrast och sitter i trädgården och njuter av värmen. Funderar på om jag ska träna nu eller efter jobbet... Det blir nog efter tror jag, älskar att sjunka ner i soffan med fredagsvinet och njuta av känslan att vara nytränad, nyduschad och helt färdig med arbetsveckan :love: Har en jädra Friday feeling idag av någon anledning, trots att absolut inget spännande händer i helgen. Eller kanske just därför? :D
 
Har på eget bevåg löst samtliga problem. :banghead: Fast jag tycker nog att IT någon gång kunde göra sitt jobb. Älskar personerna som jobbar på IT, men just nu hade jag uppskattat om de kunde lyfta på rumpan och åka in till jobbet för att hjälpa oss.

Nu är det lappat och lagat lagom så att det fungerar, men nätt och jämnt samt att andra saker vi ska ha som service fått stryka på foten. Dock är ju accesser det mest frekventa och det mest akuta, och nu funkar det.

Tänker inte säga vad jag gjorde med dator nummer tre :D
 
Coolt! Var den lätthittad? Hade den flutit iväg mycket? Hade den sjunkit något?

Många frågor! :D

Fick bara ett meddelande nu så inte hunnit fråga, men ska fråga ut dem när vi ses! Men vet att fästmannen sa tidigare att det var ca 3 meter djupt. Tänker att det måste vara mörkt på botten och svårt att se? Så jag tänkte att man måste nästan behöva nån vattentät ficklampa så man kan lysa och se om det glimmar till någonstans. Är också nyfiken på hur de lyckades!
 
Mailade chefen om att stänga.
Det fick vi inte? Han ringde och jag fick i princip skäll. Märkte på honom att han endast sa nej för att "etablera dominans" över mig, sådant funkar liksom inte på mig. Jag röt emot, men det är ju ändå hans ord som gäller och vi får alltså försöka ro båten i land (medan vatten läcker in och vi har en halv åra).

Sjukt frustrerande iom att han vet 0 om hur det funkar här, jag har jobbat i 5 år och detta är första gången jag ber om att få stänga för att arbetssituationen är ohållbar. Jag har kunskap om hur det funkar (och inte funkar).

Finns det en enda normal, trevlig chef som inte är helt jäkla dum i huvudet?

Ja min chef. Hon är underbar! Personalen går först i alla lägen :love:
 
Finns det en enda normal, trevlig chef som inte är helt jäkla dum i huvudet?
Min chef och min arbetsledare är kanonbra. De stöttar och tar sitt chefsansvar när det behövs annars så håller de sig mest ur vägen och betalar ut lönen och kommer med glada tillrop och kul arbetsuppgifter. :love:
Ett plus är att det finns stor förståelse för flexibilitet. Jag har både skickat och fått arbetsmail på kvällar och nätter men ingen förväntar sig att folk ska svara utanför arbetstid.

Kommer fan få köpa en whisky var när jag byter jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 907
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Dressyrsnack 17
  • Allt känns hopplöst…

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp