Minns året vi hade 73 g smrp. Extremt billigt med kraftfoder det året
Det va rejält! Vi brukar i regel skörda för sent (pga osäkert väder) och får då dåligt med protein...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minns året vi hade 73 g smrp. Extremt billigt med kraftfoder det året
Full insikt i problemet.
vi tog in löshö på första skörden och plastade andraskörden.
Fortfarande är jag maninsk med väderrapporterna på sommaren fast jag inte tagit in hö på 14 år.
Samma här. Jag kommer så väl ihåg när det var fint väder och alla drog iväg till åkern. Mamma hade alltid något ätbart redo, hon visste ju aldrig när pappa skulle komma hem. Givetvis åkte vi till åkern med kaffekorg också Pappa körde alltså old school med hässjor
Åker jag förbi en nyslagen åker och det börjar regna får jag lite ont i magen... en gång bonnjänta, alltid bonnjänta.
Jag är "bara" 31 år men har hässjat hö många ggr förr om åren när vädret var skit och vi inte hade något annat val om vi skulle få mat till hästarna. Är på sätt och vis glad över att ha den kunskapen och erfarenheten men det är inget jag frivilligt skulle göra när det är press på mig att få in hö
Senast vi hässjade var sommaren 2012. Äldsta dottern var född i maj det året och jag varvade amning och hässjning mellan regnskurarna
Hade ni stora kallblod då? Det hade varit roligt att ta in hö så, men jag har bara tillgång till en stor travare och en stor shettisMin pappa hade inte traktor heller... det var riktiga hästkrafter
Hade ni stora kallblod då? Det hade varit roligt att ta in hö så, men jag har bara tillgång till en stor travare och en stor shettis
Coolt! Var den lätthittad? Hade den flutit iväg mycket? Hade den sjunkit något?Ringen hittad! Tur att vi har militär i Sverige för de lägen vi verkligen behöver dem
Coolt! Var den lätthittad? Hade den flutit iväg mycket? Hade den sjunkit något?
Många frågor!
Mailade chefen om att stänga.
Det fick vi inte? Han ringde och jag fick i princip skäll. Märkte på honom att han endast sa nej för att "etablera dominans" över mig, sådant funkar liksom inte på mig. Jag röt emot, men det är ju ändå hans ord som gäller och vi får alltså försöka ro båten i land (medan vatten läcker in och vi har en halv åra).
Sjukt frustrerande iom att han vet 0 om hur det funkar här, jag har jobbat i 5 år och detta är första gången jag ber om att få stänga för att arbetssituationen är ohållbar. Jag har kunskap om hur det funkar (och inte funkar).
Finns det en enda normal, trevlig chef som inte är helt jäkla dum i huvudet?
Tack! Lite hopp finns det dåJa min chef. Hon är underbar! Personalen går först i alla lägen
Min chef och min arbetsledare är kanonbra. De stöttar och tar sitt chefsansvar när det behövs annars så håller de sig mest ur vägen och betalar ut lönen och kommer med glada tillrop och kul arbetsuppgifter.Finns det en enda normal, trevlig chef som inte är helt jäkla dum i huvudet?
Nu har jag tagit helg! Och jag känner mig skitsnygg i dagens outfit!