Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Everything Is Broken.

På dator nummer ett måste man alltså byta mellan mus och tangentbord för att kunna ge accesskort.
På dator nummer två som är en laptop, har apparaten vi kodar access på blippar gett upp, och ger inga unika idnummer till blipparna.
På dator nummer tre försökte jag nyss logga in, och den bad mig byta lösen då gamla var gammalt, vilket jag gjorde men nu säger den att det nya lösenordet är fel.

Vi har 7 (!) olika passersystem, två olika passermedier (kort och blipp). De 7 olika systemen är fördelade på tre datorer. Ingen av dem funkar som de ska. :banghead:

Är sugen på att stänga receptionen och typ "pga tekniska problem stängt i dag" och gå hem 🙄
O_o Ring IT!
 
Alltså... Aldrig i hela mitt liv har klädesplagg eller skor gått sönder. Fattar inte hur folk gör :D Det som kan gå sönder är strumpor (typ när jag haft dem ca 5år). Jag använder fortfarande kläder jag köpte när jag var 15, vilket är 15 år sedan :o De ser knappt ens slitna ut.

Nu vill jag köpa lite nytt för att jag har velat ha vissa typer av klädesplagg ett bra tag, och har lite feeling :D
Jag har också äldre klädesplagg, men till slut känns de utslitna och behöver bytas ;) Sen är jag en sån person som använder samma kläder nästan hela tiden, min ena tjocktröja kan jag använda tre fyra dagar i veckan :o
 
Jag vaknade precis... Hade tagit mig hem till morsan och sedan lagt mig på hennes säng för att prata med henne lite snabbt när hon var där för att läsa bok. Men så ville hundarna vara med och det blev lite för mysigt. Kanske dags att göra något vettigt av den här dagen nu. Typ långpromenad.
 
De tar inte emot samtal utan allt ska genom något ticketsystem. De är ganska snabba på att fixa grejer men i det här fallet sitter ju samtliga IT snubbar hemma pga corona.
Sen är det något de mäste beställa för att fixa två av datorerna. Anmälde felen i går (då var bara två datorer ofunktionella haha) och jag antar att grejerna inte kommit ännu. 🙄
 
Men tanke på @Hoarfrosts arbetsplats gissar jag att hon ÄR IT-avdelningen... :cautious:
Alltså ja :D till ungefär 20% gör jag även ITs jobb. :angel: Nu är det dock grejer som ska beställas vilket jag inte får göra 🙄

Skulle dock enkelt kunna hacka mig in i dator nummer 3, via ett kryphål jag vet finns. Meeeen känns onödigt att hålla på med olaga intrång på statligt ägda datorer osv 🤷‍♀️
 
De tar inte emot samtal utan allt ska genom något ticketsystem. De är ganska snabba på att fixa grejer men i det här fallet sitter ju samtliga IT snubbar hemma pga corona.
Sen är det något de mäste beställa för att fixa två av datorerna. Anmälde felen i går (då var bara två datorer ofunktionella haha) och jag antar att grejerna inte kommit ännu. 🙄
Alla sitter hemma? Här så måste några IT snubbar sitta på plats för folk behöver fortfarande hjälp. Men å andra sidan så är detta kommunen så de har väl lite mera obligationer kanske :D

Men alltså, om ingen dator funkar så skulle jag ha gått till min chef och sagt att jag inte kan arbeta 🤷‍♀️
 
Alltså ja :D till ungefär 20% gör jag även ITs jobb. :angel: Nu är det dock grejer som ska beställas vilket jag inte får göra 🙄

Skulle dock enkelt kunna hacka mig in i dator nummer 3, via ett kryphål jag vet finns. Meeeen känns onödigt att hålla på med olaga intrång på statligt ägda datorer osv 🤷‍♀️
Å andra sidan så kanske det leder till att du blir frihetsberövad och slipper gå till jobbet :idea::D
 
Alla sitter hemma? Här så måste några IT snubbar sitta på plats för folk behöver fortfarande hjälp. Men å andra sidan så är detta kommunen så de har väl lite mera obligationer kanske :D

Men alltså, om ingen dator funkar så skulle jag ha gått till min chef och sagt att jag inte kan arbeta 🤷‍♀️
Jobbets IT-avdelning sitter i huvudstaden, många många mil från min arbetsplats. Så pajar datorn är det nog bara att beställa en ny dator....
 
Alla sitter hemma? Här så måste några IT snubbar sitta på plats för folk behöver fortfarande hjälp. Men å andra sidan så är detta kommunen så de har väl lite mera obligationer kanske :D

Men alltså, om ingen dator funkar så skulle jag ha gått till min chef och sagt att jag inte kan arbeta 🤷‍♀️
Ja alltså, kollegan som ska lära sig systemen vill gärna sitta och greja i dem (med allt vad det innebär med byte mellan mus och tangentbord). Sa till hen att om hen tycker det är fördjävla irriterande så stänger vi och meddelar chefen att vi inte kan arbeta med de förutsättningar vi just nu har.

Hen vill dock sitta lite till med några grejer (crazy person :cautious:), så kanske blir så att vi stänger efter lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 092
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 977
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 907
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp