Nej men vad bra att jag har gått runt och haft ångest i flera dagar över meddelandet jag skickade på 1177 till min läkare om två rättningar av faktafel… helt i onödan
Jag var alltså inte otrevlig eller något utan sa bara att det måste blivit några missförstånd och skrev hur det egentligen var. "Missförstånd" som grundar sig i att BUP måste blandat ihop mig med någon annan och därmed skrev helt felaktiga saker i min journal. Saker som BUP sedan vägrade rätta till och som i över tre års tid förföljt mig och påverkat min vård negativt. Jag har givetvis påpekat det under dessa tre åren men har blivit avfärdad som lögnare, att förmildra sanningen och att jag "måste ha glömt".
Men nu påpekade jag det alltså igen eftersom det denna gången skulle kunna få mycket större konsekvenser än om det "bara" skulle drabbar mig i framtida bemötanden från vården. Det tog inte ens en timme innan det plingade till och jag hade ett svar på 1177. Detta är några dagar sedan och jag har haft ångest över vad svaret skulle vara denna gången
Men det visade sig vara helt i onödan. Istället för något otrevligt om att jag ljuger, försöker försköna sanningen, har glömt bort vad som hänt i mitt eget liv eller hittar på fick jag ett förlåt!
Ja, ni läste rätt, läkaren bad om ursäkt för att han missuppfattat och skrev dessutom att han ändrat i alla hans journalanteckningar så att detta inte ska upprepas i framtiden.
Jag vill aldrig byta läkare igen