Den är här. 20 grader och sol. Underbart!What?! Jag tror att det snöar!
Vart tog sköna maj vägen??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är här. 20 grader och sol. Underbart!What?! Jag tror att det snöar!
Vart tog sköna maj vägen??
Dela med dig va va?!Den är här. 20 grader och sol. Underbart!
Never! Jag har parkerat mig ute i solen och tänker inte dela med migDela med dig va va?!
Det hade jag ingen aning om, men det låter som något värt att kolla upp! Nu fick jag en helt ok tandläkare. Låg ändå där i stolen och grät för att jag var så rädd, men jag överlevde och tandläkaren sa att mina tänder inte alls var speciellt illa. Behöver dock tillbaka ändå för att fixa lite, och så fick jag allmänna tips på hur jag ska sköta tänderna bättre i framtiden. Nästa gång jag ska dit så följer sambon med som moraliskt stöd också, och så ska jag få lugnande innan. Tror det behövs.Jag håller tummarna hårt för att du får en bra tandläkare!
Vet inte om det finns där du bor, för när jag bodde i region Stockholm så visste jag inte att det fanns.. Men på kliniken (Folktandvården) som jag går till nu, finns det ett team som jobbar med just tandvårdsrädsla. En kan t o m få komma till psykolog/terapeut där, för att jobba med just det. Den biten känner jag att jag klarar mig utan, men jag har varit väldigt tydlig med att jag är väldigt rädd och att det beror på tidigare erfarenheter. Och får därför komma till tandläkare med erfarenhet av just rädda patienter. Som har ett bra sätt att hantera det på. Tandläkaren bokade också in extra lång tid när jag behövde laga ett hål i somras, för att det skulle finnas extra tid att ta det i min takt. Andra jag gått till där (var hos tandhygienisten och tog bort tandsten för första gången i mitt liv i somras) har också varit väldigt bra och förstående. Det är fortfarande otroligt jobbigt. Men det hjälper mycket. Jag visste inte att det fanns förrän en klinik som jag ringde till tipsade mig om att den finns.
Men urk!!! Liksom torkade av dem som ett litet barn?!Jag blir tokig! Svärfar smetade precis med sina snusklibbiga fingrar i soffan Jag tappade det totalt och skällde ut honom efter noter. Så beter man sig inte!! Att han gör det hemma bryr jag mig inte om, men hos oss är det bara sjukt respektlöst. Jävla gubbe!
Ja! Som en snorig unge typ. Asäckligt!Men urk!!! Liksom torkade av dem som ett litet barn?!
Men fy fan!!Ja! Som en snorig unge typ. Asäckligt!
Min hjärna är mos. 2h möte och vi har fått en paus på 4 minuter. Jag är trött!
Det borde vara olagligt!!Jag hade 1,5tim utan paus idag (två Teams-möten direkt efter varandra) så min hjärna är heller inte så glad.
Det borde vara olagligt!!
Jag håller tummarna hårt för att du får en bra tandläkare!
Vet inte om det finns där du bor, för när jag bodde i region Stockholm så visste jag inte att det fanns.. Men på kliniken (Folktandvården) som jag går till nu, finns det ett team som jobbar med just tandvårdsrädsla. En kan t o m få komma till psykolog/terapeut där, för att jobba med just det. Den biten känner jag att jag klarar mig utan, men jag har varit väldigt tydlig med att jag är väldigt rädd och att det beror på tidigare erfarenheter. Och får därför komma till tandläkare med erfarenhet av just rädda patienter. Som har ett bra sätt att hantera det på. Tandläkaren bokade också in extra lång tid när jag behövde laga ett hål i somras, för att det skulle finnas extra tid att ta det i min takt. Andra jag gått till där (var hos tandhygienisten och tog bort tandsten för första gången i mitt liv i somras) har också varit väldigt bra och förstående. Det är fortfarande otroligt jobbigt. Men det hjälper mycket. Jag visste inte att det fanns förrän en klinik som jag ringde till tipsade mig om att den finns.