Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja minishettisar till och med har jag för mig jag läste. Det är faktiskt lite skillnad på hästar och minishettisar. Lite mer förståeligt med det senare än hästar- varg är ett rovdjur och minishettisar är väl knappt större än vargen själv, och är gräsätare så det känns som "naturens gång".

ÄVEN om det förstås är tragiskt på alla sätt och vis att det skett!!

Har tagit en promenad och köpt mig en Budapest-bakelse - "firar" min födelsedag med katten lite såhär innan jobbet (jag jobbar kväll den här veckan, så träffar troligen inte sambon - firar både min och sambons födelsedag på lördag istället).
Stort grattis på din dag! 🤩🥳🌹💥🍾

Så sugen på att lära mig klä om möbler. Vill gärna gå en kurs, men hittar inget i närheten. Eller ens inom tio mils radie. Typiskt.

Hemma. Håller benhårt på regeln att Megara får mat klockan fem. Eftersom jag var hemma halv fem så anser Megara att hon ska ha mat NU! 😾

Landat hemma i soffan och druckit kaffe och ätit två riskakor.
Tittar på sista avsnittet av Harry Wild.
Strax dags för frissan. Sååå trist.

Numera är jag faktiskt också så avslappnad att det har varit nära för mig också. Jag har ju alltid ögonen stängda när jag ligger där och brukar fundera på ditten och datten, och ibland så blir det lite sömnigt... :D
Mamma brukar somna, hon har även råkat bita tandläkaren i sömnen. 😂
Inte hårt utan bara stängt munnen med tänderna runt fingret, i sömnen. :o

Suck, samma visa som igår. Ätit middag och frusna jordgubbar. Nu sitter jag framför datorn och är sugen på något, oklart vad.

Jag kom ur fas med mat och sömn och kroppen, i all sin visdom, straffar mig med aptitlöshet och huvudvärk. Påföljande orkeslöshet leder till ökat stillasittande framför skärmar, vilket givetvis ger mer huvudvärk, än sämre sömn och än mindre aptit. Och så börjar det om från början igen... Tjohej för självförstärkande spiraler! :banghead:

Pratat i en timme med mamma. Jag ringde tidigare idag men då svarade hon inte. Trots att det är en mobiltelefon så tar hon inte med sig telefonen när hon går ut. Ytterst frustrerande. Hon skulle ju behöva kunna ringa efter hjälp om något händer. Inga roliga samtal, men jag försöker lyssna och stötta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 465
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama