Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit till pappas hus och träffat mäklaren. Får ångest över mängden grejer vi behöver röja. :(
Satt några bollar i rullning där iaf. Så förhoppningsvis rullar det igång. Fått värderingen och med tanke på fel som upptäcktes idag så känns det rimligt, blir ju inte svinmycket över i slutänden men det täcker iaf lånet och mäklaren och runtkostnader. Kanske t.o.m. blir några kronor över. OM det blir sålt det vill säga. Inte direkt säljarens marknad nu… 🫠

Idag och igår har jag varit galet hungrig. Fattar inte varför.
Efter en bra dag på jobbet gick jag till päronen och sa hej och drack kaffe.
Nu sitter jag i soffan och tittar på nya sängen av London Kills.

Vad ska jag göra nu? Middag intagen, efterrätt uppäten. Om det inte var så kallt skulle jag kunna tänka mig att gå en promenad. Om jag sitter framför datorn hela kvällen kommer jag äta för att jag är uttråkad.

Jag är rastlös men samtidigt orkeslös.

Huu det kommer bli en dyr månad.. Tre katter till veterinären för vaccin och årlig koll, nya sommardäck till ena bilen, den andra bilen läcker bensin (var bara bränslefiltret som tur väl var), ett stuprör har gått sönder och måste göras om ganska mycket för att bli bra.
Ovanpå det får jag bara en halv lön från min arbetsgivare och bara en vecka i föräldrapenning.. Det känns inte bra nu.

Huu det kommer bli en dyr månad.. Tre katter till veterinären för vaccin och årlig koll, nya sommardäck till ena bilen, den andra bilen läcker bensin (var bara bränslefiltret som tur väl var), ett stuprör har gått sönder och måste göras om ganska mycket för att bli bra.
Ovanpå det får jag bara en halv lön från min arbetsgivare och bara en vecka i föräldrapenning.. Det känns inte bra nu.
Och din 4e kostsamma utgift är på G

Det sa en praktikant som revisorn hade med sig. Chefen tog med sig henne ut på verkstan och så stod de där vi hänger på gods som väger 15 kg. Men står han upp hela dagarna kan han inte sitta och jobba alls. Det var tydligen det värsta som kunde hända. Att vi lyfte flera ton på en dag det var inga problem men stå upp.

Så länge jag kan röra mig stör det inte att stå upp :)
Stillastående och tungt bälte på är inte så kul.

Väntat hela dagen på att min vän ska få tillfälle att ringa. Hennes man är tyvärr sjukskriven och han tillåter henne inte att prata i telefon när han är hemma. Ja, jag tycker det är jättefel men det är hennes liv och beslut. Mannen skulle ha åkt iväg på något ärende, men det blev tydligen inte så. Och han blir arg om hon skriver när han ser det. Så jag bara väntar.

Fick ni sålt husbilen?

Väntat hela dagen på att min vän ska få tillfälle att ringa. Hennes man är tyvärr sjukskriven och han tillåter henne inte att prata i telefon när han är hemma. Ja, jag tycker det är jättefel men det är hennes liv och beslut. Mannen skulle ha åkt iväg på något ärende, men det blev tydligen inte så. Och han blir arg om hon skriver när han ser det. Så jag bara väntar.
Fick precis ett mess från henne. Tydligen kris rejält hemma. Skulle så gärna vilja hjälpa henne men hon menar att allt är toppen...

Monterade ihop nya soffan idag. Nu har den en ny ägare.

Bifogade filer

• IMG_20240410_212532.webp
    IMG_20240410_212532.webp
    84,6 KB · Visningar: 31
Idag var det dags för den årliga linskontrollen med synundersökning och givetvis (varför inte bara slappna av..🙄) var jag nojig över alla möjliga fel - blir såååå less på mig själv!!! Lixom varför inte utgå och räkna med (inget annat är ju förväntat) från att allt är fine, OM inte- ja men då tar vi det DÅ.
Och ja allt var återigen jättebra 😊. Syntes inte på ögat att jag haft ögoninflammation nyligen; igen skött det bra med tillräcklig linsvila 👍. Brytningsfelet behöver fortfarande inte korrigeras (det jag nojjar mest över, det räcker när jag blir äldre!) och synen är stabil. Dock nu som först (varit så i alla år) sa optikern att jag ser hårfint mindre på höger öga (tycker jag märkt det men inte varit helt säker) men att skillnaden är så liten att böka med olika styrkor på linserna inte är någon vinst. Skönt att ha checkat av det 😊.

Inbyggnadsugnar har nog en fläkt som är igång oavsett varmluften är igång eller inte. Så är det med min ugn i alla fall, fläktljud trots att jag inte kör varmluft, fläkten går efter att ugnen är avstängd också, antagligen för att det inte ska bli för varmt runt om.
Min gamla inbyggnadsugn var ju tyst :sorry:
Tyvärr började den krångla efter drygt 15 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 467
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama