Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stänger jag ner för idag. Trött i huvudet. Fixa middag, förbereda lite hos hästarna så jag inte har allt ikväll och sen ridskolan med yngsta dottern :)

Den är minst tio år gammal, förmodligen mer. Något snabbläge finns inte.
Jag ser bara fördelar med varmluft.
Min ugn från IKEA har heller inget snabbläge, men jag sätter på grillen så blir den varm snabbare än om jag väljer under/över-värme. Dock har den varmluft men det är ju en egen funktion.

Har varit och handlat lite. Tog bussen två hållplatser så jag slapp gå. Tog med mig pant för en gångs skull. Handlade lite mat och schampo och tog bussen hem igen två hållplatser. Var skönt ute, men orken är raserad till 0 nu. Åt en knäckemacka med skinka när jag kom hem och får se om jag orkar göra fiskpudding som jag är SÅ sugen på, eller om jag värmer en matlåda. Finns ju en dag i morgon också att göra fiskpuddingen på.De hade stora purjolökar, 2 för 20 så det blev två sådana trots att jag äter så lite purjo, men får väl äta rätter med mycket purjo, och kanske frysa in resterande. :) Och förstås zucchini. Förstås! :)

Hemma. Det blåser rejält och var lite regndroppar. Katten krävde, högljutt, och fick, mat. Nu väntar jag på att vattnet ska koka så jag kan slänga i ett paket dumplings. Så skönt när man kommer hem med noll ork att bara sätta på en kastrull. Dessutom behövs bara kastrullen, durkslaget, matskål och sked diskas. Ja förutom den lilla skålen som jag häller soja och söt chilisås i :up:

Ugnspannkaka med fläsk och äpple om några minuter... :d

Det är soligt här hos oss idag, men det BLÅSER som bara den... :cautious: Efter några dagar utan värmen påslagen behövdes den igen, för ca 10 grader ute och isvindar gör det lite småkyligt inomhus.

Om två timmar börjar silversmideskursen jag ska gå på. Spännande!
Men jag är lite nervös, det är verkligen något helt nytt för mig. Men det ska bli roligt! 😊
Åh vad roligt!

Vi hade en silversmidesworkshop på en väns möhippa (som jag var med och arrangerade). Det gav verkligen mersmak! Tyvärr har jag inte gjort något av det (än).

Vore roligt att höra om din kurs om du vill!

Förbannade storm! Lätt att ta sig in med varor och samtidigt mordhålla dörren 😝 och givetvis ska solen lysa in så det blir väl ljust i köket för nä, inte går det att dra ner markisen, skitväder!
Nehej se om honkatten (ångrade sig först på trappen men sen skulle hon ut, ungkatten ångrade sig direkt 😂) kommer med husse in när han kommer hem; får stödhandla för 3 av varorna från e-handlingen på Citygross fanns inte med fast det var så kallat packade....Passade på att köpa 20-pack burkar Coca Cola billigt och eftersom vi inte dricker det så ofta lär det räcka bra länge 😄.

När vi flyttade ut till mitt gamla hus så rev vi ner in till stockarna invändigt och lerklinade, passade även på att riva bort den gamla lumpen de tätat runt fönstren med och drevade med lindrev istället. Nu kan det blåsa hur mycket som helst och jag har ändå varmt och skönt inne. :up:

Jobbar lite övertid. Har stått upp i ungefär tre timmar så jag är ganska trött i ryggen :cautious:
Det sa en praktikant som revisorn hade med sig. Chefen tog med sig henne ut på verkstan och så stod de där vi hänger på gods som väger 15 kg. Men står han upp hela dagarna kan han inte sitta och jobba alls. Det var tydligen det värsta som kunde hända. Att vi lyfte flera ton på en dag det var inga problem men stå upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama