Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
det är faktiskt mer sällan det går helt åt helvete nuförtiden med fång.
Även med rotationer osv?
Jag har varit förskonad från sånt som tur väl är. Och i och med att jag inte haft nån fång i min närhet de senaste åren har jag inte uppdaterat mig på senaste nytt om jag ska vara ärlig.

Tänker bara på den stackars hästen i stallet för typ tio år sen för hovbenet gick igenom sulan...

Blåsigt ute så hunden och jag gick upp i skogen.
Syns det att vi är i bergslagen? ;)

Rödfärgat källflöde. Mycket järn i berget.

1712741890017.png

Senast ändrad:
Känner mig lite som överkörd av en truck. Fick ställa in ett lunchmöte. Måste försöka få i mig ngt innan jag av kan bege mig mot kontoret. Läkare ringde och de kan inte tvinga mig att bli inlagd, men jag fick order om att gå och ta prover så snart jag kände mig nog ok för att lämna hemmet. Har ngn sjuk basröst efter ett kräk-medley av sällan skådat slag 😅

Började denna regniga onsdag med att träna efter jag fodrat. Sen har det varit fullt ös på jobbet 😅 Nu fick jag en paus och fixade lite äggröra till lunch innan jag tar en välbehövlig promenad med hundarna. Regnar faktiskt inte just nu.

Bilen ska in på verkstad imorgon eftermiddag och jag har arbetat senare de senaste par dagarna (plus från tidigare) för att arbeta in lite flextid för detta.
Räknade imorse och efter imorgon så kommer jag ändå ha 45 min övertid att ta ut 😶:rofl:

Igår 22 grader och sol idag mer normalt aprilväder vilket faktiskt är riktigt skönt
Inte redo för sommar än och det är inte naturen heller tror jag
Och så får jag elda i vedspisen och värma min paj på spisen det blir mycket godare än i mikron :)

Sondottern pa 7 ar har tappat en del tander, har lagger pappa-tandfe pengar under kudden. For ett tag sedan hade han inga kontanter, sa han konstaterade som du att tandfen maste varit upptagen.
Han hamtade ut cash, men glomde vaxla sa nasta dag hamnade en $20 dollars sedel (200 kr) under kudden, varpa sondottern nasta morgon tyckte att tandfen maste ha haft daligt samvete for att hon glomt ... med en sidoblick pa pappa.:rofl:
Det är så kul att de vet men ändå är det en viktig grej att göra! <3 En gång sa dottern att hon hört om barn som fått en swish av tandfen. jag sa att tandfen som kommer till det här hemmet inte använder swish utan det är mynt som gäller för hon gillar kontanter och är lite motsträvig mot det moderna! :rofl:

När jag pantat brukar jag ta ut pengarna i kontanter och stoppa i sparbössa och på så sätt har jag kunnat lägga mynt från tandfen, ibland har det inte blivit guldpengar utan samma summa i mynt istället, vilket också har orsakat sidoblickar på mig :D

Har inte jobbat i dag. Mår verkligen inte bra alls, sov inte ett dugg i natt, dels pga yrsel, huvudvärk, illamående, någon slags feberfrossa så jag hackade tänder nästan, fast med undertemp, domningar och till slut värk i högersidan, men också pga att ventilationen lät en massa. Kanske var jag mer ljudkänslig, men när jag väl fick lite ordning på måendet en stund så jag skulle kunna somna så kunde jag inte alls pga ventilationen, sedan släppte värktabletterna igen och jag mådde sämre igen och kunde inte sova pga det. Hemsk natt och förmiddag.

Jag ska ta mig till en affär i närheten om någon timme. Måste ha schampo och måste ha smör till mina knäckemackor, jag måste få något i mig, är inte upplagd för att äta ens, men knäckemacka är ju ändå rätt enkelt, bara jag har smör att ha på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama