Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stänger jag av efter en produktiv dag. Börjar kännas att det varit rätt intensivt sen 6.30 i morse 😅 Nu ska jag börja med maten, mata hundar, ta disken och tända pannan om inte maken hinner hem och göra det före mig.

På väg hem från begravning. Det var jättefint och trevligt. Även om vi hade "fel" kläder på oss. En syster till den avlidna hade komönstrad byxdress så helt ute och cyklade var vi inte.

Låter ju betydligt mer udda än marinblått iaf (som jag inte anser udda, marinblått alltså)

Jag vill ju det, men då lämnar jag dottern. Hon är så viktig för mig. Hur jag än gör så blir det fel. Jag älskar henne enormt och vill inte lämna, men jag vill bo i Sverige.
Fattar det men jag tror du måste göra det för din egen skull. Ni kan ju ses iallafall? Tror du hon skulle tvinga dig att stanna när du mår så dåligt? Skulle du tvinga henne att stanna om hon mådde som du?

Jag vill ju det, men då lämnar jag dottern. Hon är så viktig för mig. Hur jag än gör så blir det fel. Jag älskar henne enormt och vill inte lämna, men jag vill bo i Sverige.
Din dotter är ung och har hela livet för sig. Du är inte lika ung längre och har det svårt i Tyskland. Världen är liten, speciellt om du flyttar till Skåne till en början som första steg. Ett stenkast i väg från din dotter. Klart att det är tufft att inte ses så ofta, men samtidigt är det nog dags att prioritera dig för att kunna vårda dels er relation men också er tid ihop så att den blir positiv och inte kantas av oro, depression och krämpor i onödan.

<3

Helt förståeligt. Men det måste ju vara gräsligt att må som du gör varje dag. Det är inte speciellt långa avstånd mellan Tyskland och Sverige. Jag bodde i USA i flera år, och det var innan dagens billiga och enkla digitala kommunikation. Föräldrar och barn bor inte alltid nära varandra genom hela livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama