Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina vänner bor där.
Lånar din senare knapp.

Jag tänker att det alltid går att flytta igen om man upptäcker att man inte alls trivs med att bo långt ifrån sin familj. Kanske är det just nu det rätta gör dig att bo i Stockholm med få ett bättre mående och leva för din skull. Om ett, två, fyra år kanske det inte känns rätt längre och då går det ju utmärkt att flytta igen. Kanske kommer dottern att flytta efter? Kanske inte nu men senare. 😊

Så vitt vi vet så lever vi bara en gång, lev ditt liv för din skull, genomlid det inte för någon annans. 💚

@alazzi För din och din dotters skull så borde du flytta, du håller ju på att sakta men säkert ta livet av dig! Vad tror du din dotter hellre har, en mamma som mår bra och lever eller en mamma som mår dåligt och dör? Din dotter är vuxen med ett eget liv, det kan inte vara roligt för henne att vara anledningen till att du vantrivs med ditt liv bara för att du inte kan flytta trots att du vill?

Sov lite för lite inatt så gissa om jag var seeeg sen när jag kom till stallet I eftermiddags; av trötthet, lite sent kaffe och den onödiga värmen inomhus för jag eldade på morgonen vilket jag absolut hade kunnat låta bli då det ju visade sig bli soligt även idag (skönt promenadväder 😊). Men bestämde mig för att göra lite lösgörande skrittarbete en liten (15-20 min) stund när ridbanan hade torkat upp men lite aktiv ridning barbacka på bästa hästen som kändes fin att rida var välgörande och gav ny energi 😍. Efter stallsysslorna var det topp att komma hem till lagad middag jag hade fixat innan; baconlindad torskrygg är då inte tokigt och potatismos istället för potatis så blev älsklingen glad 😋🥰. Men nu ska det verkligen bli skööööönt att sova- honkatten har fått vara inne ikväll efter gårdagens sena kväll ute så här ska sovas i tid! 😴.

Tittar på ett avsnitt ur en serie och har precis ätit lite havregrynsgröt. Är som vanligt helt slut, lång dag i dag trots att inte mycket har blivit gjort och jag till och från haft ryggläge i soffan. Spionen har varit på balkongen mellan promenaderna och vi har haft fint väder så han är mer än nöjd med tillvaron nu, äntligen har matte öppet mer än korta stunder :D

Åt samma middag som de senaste två dagarna, men det var ju gott och rester ska ju ätas. Pratat med barnen i telefon också samt jobbat i dag.

Helt klart redo för sängen nu!

I morgon två timmars jobb, vi ska vara med på en intervju av en blivande semesterkollega, sedan måste jag ta mig inom en affär och shoppa schampo och balsam, det jag har räcker nog bara till i morgon! Är sugen på fiskpudding som vanligt så kanske fisk följer med hem... Undrar om det är någon brist i kroppen som gör mig ständigt sugen på just det! :rofl:

Sonen tappade din första tand idag, sååå stolt han var! Tyvärr kände det i skolan så jag missade det 🥺. Men han var så mallig när jag kom. 😍
Så nu har ”tandfen” varit på besök och lagt en guldpeng i glaset. 🧚‍♀️🦷
Min dotter tappade en av sina sista mjölktänder för 1,5 år sedan, har nog en kvar nu (är 17 nu) och trots att hon sedan länge visste att tandfen var jag egentligen så har hon alltid lagt tanden i ett glas med vatten och väntat på tandfen! :D <3 Har jag råkat glömma har jag sagt att tandfen hade många att besöka i natt och hon har garvat och sagt "Mamma jag vet att det är duuuuuuuuu, men jag förstår att det kan vara fullt upp när barn tappar tänder!" :rofl: Och så har tandfen kommit natten efter istället :D

Min dotter tappade en av sina sista mjölktänder för 1,5 år sedan, har nog en kvar nu (är 17 nu) och trots att hon sedan länge visste att tandfen var jag egentligen så har hon alltid lagt tanden i ett glas med vatten och väntat på tandfen! :D :heart Har jag råkat glömma har jag sagt att tandfen hade många att besöka i natt och hon har garvat och sagt "Mamma jag vet att det är duuuuuuuuu, men jag förstår att det kan vara fullt upp när barn tappar tänder!" :rofl: Och så har tandfen kommit natten efter istället :D

Sondottern pa 7 ar har tappat en del tander, har lagger pappa-tandfe pengar under kudden. For ett tag sedan hade han inga kontanter, sa han konstaterade som du att tandfen maste varit upptagen.
Han hamtade ut cash, men glomde vaxla sa nasta dag hamnade en $20 dollars sedel (200 kr) under kudden, varpa sondottern nasta morgon tyckte att tandfen maste ha haft daligt samvete for att hon glomt ... med en sidoblick pa pappa.:rofl:

Skickade iväg en beställning på kaffekopp/mugg till kontoret 😅
Tydligen har alla en egen så jag tänkte att det nog är smidigt om alla kan se vilken som är min :angel:

IMG_9967.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama