Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din dotter är ung och har hela livet för sig. Du är inte lika ung längre och har det svårt i Tyskland. Världen är liten, speciellt om du flyttar till Skåne till en början som första steg. Ett stenkast i väg från din dotter. Klart att det är tufft att inte ses så ofta, men samtidigt är det nog dags att prioritera dig för att kunna vårda dels er relation men också er tid ihop så att den blir positiv och inte kantas av oro, depression och krämpor i onödan.

:heart
Jag försöker hålla henne ovetande om hur illa det är, men nog fattar hon. Hon har själv insett hur mycket gladare och öppnare jag är i Sverige och hon vet ju att jag vill tillbaka.

Jag försöker hålla henne ovetande om hur illa det är, men nog fattar hon. Hon har själv insett hur mycket gladare och öppnare jag är i Sverige och hon vet ju att jag vill tillbaka.
Jag har tjatat på dig i många år :)

Du är bra på att ställa upp hinder. Dotter finns kvar oavsett var hon bor eller du bor. Det är inte långt att ta sig mellan länderna. Du slutar inte vara mamma och hon dotter om ni har lite längre avstånd mellan er. Mitt brorsbarn bodde några år i Singaore. Det gick utmärkt det med. Och de är tajta!

Så jag tjatar igen ;). Flytta hem.

Jag har tjatat på dig i många år :)

Du är bra på att ställa upp hinder. Dotter finns kvar oavsett var hon bor eller du bor. Det är inte långt att ta sig mellan länderna. Du slutar inte vara mamma och hon dotter om ni har lite längre avstånd mellan er. Mitt brorsbarn bodde några år i Singaore. Det gick utmärkt det med. Och de är tajta!

Så jag tjatar igen ;). Flytta hem.
Men nu träffas vi ungefär 3-4 gånger i månaden. Flyttar jag blir det ju betydligt mer sällan.

På oerhört dåligt humör. Skulle fixa Google one och hittade erbjudande. Valde storlek på abonnemanget och betalade med bankid. Det finns inget abonnemang trots att jag inte längre kan välja just det abonnemanget. (Vilket givetvis tyder på att jag redan utnyttjat det.)
Väldigt oklart hur jag ska lösa det. Måste liksom fixas lite akut eftersom dotterns telefon lämnat in. (Då går det inte heller att åka buss.)

Gah! Jag visste att jag hade en tid med min diabetesläkare i april men upptäckte att det är imorgon och inte nästa vecka. Så ingen chans att ta prover innan, förutom att ladda upp glucosvärden. Om jag nu fattar hur man gör det eftersom diasend har slutat fungera i Sverige. Försöker alltså tanka upp värden både från avläsaren och mobilen :banghead:

Har haft en fysiskt sett risig dag, men kom ju iväg på politikermötet och det gick bra! Imorgon är det också en riktigt intensiv jobbdag, men sen lugnar det sig ngt. Ska bli skönt. Måste jobba ikapp en del men det är rena "skriva-grejer" som jag kan göra halvliggande hemma i schäslongen.

Men nu träffas vi ungefär 3-4 gånger i månaden. Flyttar jag blir det ju betydligt mer sällan.

Fast det ar nara mellan Sverige och Tyskland ... Nar jag bodde i South Carolina och tva av sonerna i Florida, en bilresa pa 6-8 timmar, traffade jag dem ungefar 10-15 ganger per ar ... men da blev det en hel helg varje gang.
Numera traffar jag de tva som bor 45 minuter harifran ungefar lika ofta ... men det blir nastan alltid bara over dagen (den med barnen sover ibland over) sa mycket mindre tid tillsammans egentligen.

Ställt in två buketter med blommor (kunde inte bestämma om jag skulle köpa tulpaner eller rosor) hos päronen som kommer hem i natt, hämtat kafffekapslar till mig själv och varit på spinning.
Nu kommer jag snart att somna.
IMG_7270.webp

Men det är en stor skillnad mellan när man bor inom köravstånd och när man måste resa från Sverige till Tyskland. Särskilt när ekonomin inte är på topp. Vid besök kommer också @alazzi behöva bo hos sin dotter vilket kan skapa problem och konflikter. Så jag har full förståelse att hen vill bo nära sin dotter, hur vuxen hon än är.

Hälsningar någon som bor på en annan kontinent än sin mamma och saknar henne varje dag. Och förbannar att världen är så stor.

Men det är en stor skillnad mellan när man bor inom köravstånd och när man måste resa från Sverige till Tyskland. Särskilt när ekonomin inte är på topp. Vid besök kommer också @alazzi behöva bo hos sin dotter vilket kan skapa problem och konflikter. Så jag har full förståelse att hen vill bo nära sin dotter, hur vuxen hon än är.

Hälsningar någon som bor på en annan kontinent än sin mamma och saknar henne varje dag. Och förbannar att världen är så stor.

Om dottern arbetar och har bättre ekonomi kan kanske hon hälsa på i Sverige?

Jag tror att precis som att du känner din dotter utan och innan och inte behöver fråga ens om olika saker ibland, så går det åt andra hållet, hon känner dig utan att du behöver säga något. :)

Det är inte rätt att hålla henne ovetandes, vare sig mot henne eller dig själv <3

Fick feeling och tänkte göra lite läggning med hästen. Har inte gjort det på flera år. Jobbade "vanligt" först. Tog sen av prylarna och satte på en grimma med ledrep som jag haft liggande i en låda sedan vi gjorde sånt förr.
När den var på började han snusa på marken och smågräva ena fram=förbereda sig för att lägga sig.
Så roligt vad saker kan kicka igång sådär via olika associationer etc.
Han var så duktig lillee hjärtat! :heart :love:

Det gar bade flyg, tag, och buss mellan Sverige's storre stader och Tyskland ocksa och de gar bada vagarna. I dag ar det lika latt att resa mellan landerna i Europa som det ar att resa mellan staterna har i USA.
Om @alazzi bosatter sig i skane ar det inte alls svart att ta sig till Tyskland, eller fran Tyskland till Sverige, men jamna mellanrum.
Vad det galler att det kan skapa konflikter att bo hos foralder eller vuxet barn, ar man bara hansynsfull at bada hallen, brukar det ordna sig.

Ibland får barnen som är unga vuxna ta lite mer ansvar över att ses än äldre föräldrar med skral hälsa och ekonomi. Det är inte bara föräldrar som har ansvar över kontakten med barnen.

Det behöver dessutom inte bli konflikter, jag flyttade ifrån mina barn, som själv växte av det och började stå på egna ben, relationen mellan oss blev betydligt bättre, kanske just eftersom de inte kunde ha mig som slasktratt på samma nivå längre, inte ta mig för given på samma nivå. Vår relation, med mina tre barn har djupnat, inte blivit konfliktfylld.

Nu vet jag inte var dottern bor men Skåne och Tyskland är några timmars bilresa ifrån, det finns ju flera färdsätt dit,, inte så att det är helt olika kontinenter.

Det är köravstånd till tyzkland från zverige :idea:
Från zkåne ca 3 tim

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama