Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har mycket arbetsuppgifter att göra men allt är trögt. Stöter på väggar där andra måste göra något för att jag ska kunna fortsätta överallt. :cautious:
Snart dags för medarbetarsamtal så är nervös över det. Jag var aldrig nervös innan tidigare chefen, hoppas den här är... en vanlig människa.

Vi har ocksa "deklarerat" och det visade sig att vi blev skyldiga IRS mindre an halften av vad vi fick betala forra aret. Bra dar. Precis under 15000 kronor har vi nu betalat. :cautious: Nasta ar SKA vi fa tillbaka eller hamna vid +-0. Jag avskyr att betala pengar (som jag skulle kunna ha till mycket roligare saker) till skatteverket. :mad:

Utsikt från fågeltornet
IMG_7737.webp

Prisa gud! Blev hastigt inkallad som nödsällskap till en kompis som älskar Taylor Swift och skulle på giget i Sthlm 17/5. Det är då verkligen inte min kopp te men vad gör man inte för en vän i kris. Nu har det rett ut sig så jag slipper 3,5 timme på arenan gud glömde (förvisso på helt sjuka VIP-platser men inte hjälpte det mig haha) och kan sitta lugnt i södern :D

Sitter fortfarande och meckar med min lathund för olovlig frånvaro från praktik när någon deltar i jobb och utvecklingsgarantin. Jag ser mig som en person med hyfsad förståelse för byråkrat Sverige, men det sammelisurum som AF och FK och Socialtjänsten har för olika regler är :banghead: Och sedan kan kundtjänsten inte svara på frågorna utan man slussas vidare till specifika enheter som har begränsade telefontider. När man väl har tagit sig fram genom alla led av 'förlåt jag uppfattade inte frågan'

Jag har inte bara överlevt dagens fem skypemöten utan dessutom levererat stora mängder geniala lösningar och dåligt förpackad göteborgshumor. Nu ska jag snart packa ihop för att ge mig av till nästa myndighet för nytt möte. Jag hoppas att de i god tradition serverar kaffe som stått i bryggaren sen strax efter lunch.

Jag behövde inte vara nervös för medarbetarsamtalet. Jag blev mer lyssnad på, sedd, förstådd, och bekräftad än jag någonsin blivit på ett medarbetarsamtal.
Dessutom var allt rakt och ärligt, jag behövde inte ta in en massa underligheter "mellan raderna" eller fundera på om hen verkligen menade det hen sa eller om det hen sa egentligen betyder något annat.
Jag är helt klar på vad som förväntas av mig och vilka mål jag ska ha i mitt arbete.

Halvt lyrisk... men litar inte helt på att detta kan vara sant ännu. :cautious:
Vågade inte riktigt ge kritik kring en grej hen gjort där jag tyckte att det blev lite fel, även om hen förklarade att hen väldigt gärna ville ha kritik. Men kanske vågar jag snart 🙈

Jag behövde inte vara nervös för medarbetarsamtalet. Jag blev mer lyssnad på, sedd, förstådd, och bekräftad än jag någonsin blivit på ett medarbetarsamtal.
Dessutom var allt rakt och ärligt, jag behövde inte ta in en massa underligheter "mellan raderna" eller fundera på om hen verkligen menade det hen sa eller om det hen sa egentligen betyder något annat.
Jag är helt klar på vad som förväntas av mig och vilka mål jag ska ha i mitt arbete.

Halvt lyrisk... men litar inte helt på att detta kan vara sant ännu. :cautious:
Vågade inte riktigt ge kritik kring en grej hen gjort där jag tyckte att det blev lite fel, även om hen förklarade att hen väldigt gärna ville ha kritik. Men kanske vågar jag snart 🙈
Härligt!🙏

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 472
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur