Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Babyshark LALALALALALLA har utplånat allt annat som en annan... haj? :angel:

Nu borde jag sova men jag är ytterst omotiverad för morgondagen är dagen jag borde göra allt. Allt. Nog för att allt nu är utplånat men tror sånt kan återuppstå:crazy: Ska hoppa runt lite babysharkstyle och fundera på livet nu!
 
Har precis sett två olika Donna Leon deckare. En var från 2000 och den andra var från 2005. Några skådisar var samma men Brunetti spelades av olika personer. Lite konstigt att se dem efter varandra
 
Jag har varit och släppt ut hästarna i hagen, de fick lite äpple innan de satte fart till hösilaget och de har fått torra täcken på sig. Nästa på tur var hönsen som fick rent vatten och mat. Plockade med mig fyra ägg in, ett ljusbeige, två gröna och ett blått. Sen var det småfåglarnas tur, fyllt upp med jordnötter i en stor matare som rymmer 5 l, sen 2 x 8 l med solrosfrön. Frukostgästerna väntade otåligt på att serveringspersonalen skulle duka klart, talgoxe och blåmes hängde på låset. :d

Katterna och hundarna fick sitt redan vid 06, så nu har jag med gott samvete lagt mig igen och har lite ont i huvudet. En värmande katt bakom ryggen och hundarna på golvet. :sleep:
 
Jag har varit och släppt ut hästarna i hagen, de fick lite äpple innan de satte fart till hösilaget och de har fått torra täcken på sig. Nästa på tur var hönsen som fick rent vatten och mat. Plockade med mig fyra ägg in, ett ljusbeige, två gröna och ett blått. Sen var det småfåglarnas tur, fyllt upp med jordnötter i en stor matare som rymmer 5 l, sen 2 x 8 l med solrosfrön. Frukostgästerna väntade otåligt på att serveringspersonalen skulle duka klart, talgoxe och blåmes hängde på låset. :d

Katterna och hundarna fick sitt redan vid 06, så nu har jag med gott samvete lagt mig igen och har lite ont i huvudet. En värmande katt bakom ryggen och hundarna på golvet. :sleep:
Haha köpte ägg av en ny person häromdagen..... han var noga med att poängtera att det var olika raser som gav olika färger och inget fel på äggen. Jodå jag vet det och berättade om din kollega som inte ville ha ruttna ägg...
 
Idag tog jag sovmorgon till kl 7... :D (jo, det ÄR sovmorgon om man är van vid att kliva upp kl 5:30). Kall morgon med enstaka snöflingor på marken 🥶, men elden brinner i kaminen nu och solen har kommit fram så det värmer nog snart upp lite grann, tänker jag... :)

Idag ska jag följa med min mamma till ett årsmöte på en hembygdsförening. Kan nog bli lite intressant för de har bland annat ett mini-museum där. Lugn och stillsam söndag med andra ord... :) Ska också passa på att skriva ut mitt bokmanus på mammas hyfsade skrivare. Alltid kul att se pappersbunten IRL :D!
 
Idag tog jag sovmorgon till kl 7... :D (jo, det ÄR sovmorgon om man är van vid att kliva upp kl 5:30). Kall morgon med enstaka snöflingor på marken 🥶, men elden brinner i kaminen nu och solen har kommit fram så det värmer nog snart upp lite grann, tänker jag... :)
Sovmorgon här med till 7.15 fast jag låg vaken två timmar inatt...

Äter frukost och jag är vuxen och ensam hemma så jag tog hallonmuffins. Till det tar jag Keso och frysta hallon. :D :D :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 194
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 182
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp