Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med en kopp te och försöker komma gång med att städa. Sol och blåst, ska kanske hänga upp en solcellslampa idag. Den som jag inte behöver balansera på en stege till.
 
Ska straxt åka och hämta en tupp och en höna som behöver ett nytt hem pga osämja i flocken. 🙂
Ska in via granngården också och hoppas på att de har någon form av spån hemma. Annars får det bli något annat strö.
Tupp och höna installerad i hönshuset. Något spån blev det inte, helt slut! :meh:
Blev istället en säck med halmpellets. Vi får se hur det fungerar, hönsen var MYCKET upprörda över sagda pellets i allafall. 😆
 
Rensat avloppen under handfatet i badrummet samt vattenlåset i duschen, för att försöka få bort den sunkiga lukt som varit där inne ett par dagar. Verkar ha hjälpt 💪

Helt slut nu. Borde ge mig ut i solen, helst för att träna med sparven, men om inte det i alla fall en ordentlig promenad. Ska nog kämpa mig iväg till klubben ändå…
 
Bakar bröd och ska nog gå ut en sväng i trädgården snart. Passa på när det är sol. Blåser lite kallt, men tänkte mest vara i växthuset så det är lugnt.
Maken är och tvättar husbilen inför försäljning.

Får jag äta pizza idag? Är så sugen!
 
Bakar
Igår kväll var det snöstorm ute. I morse - 3. Nu - 1 och sol
 

Bifogade filer

  • 20240317_124012.jpg
    20240317_124012.jpg
    393,7 KB · Visningar: 65
Min tvättmaskin har läckt vatten. Eller avloppet. Vad gör man då? Jag hyr ju. Har aldrig rensat avlopp som är till tvättmaskinen. Jag kan inget om sådana och vette tusan om jag ens vågar mig på att pilla där med min syn? Får man ihop det igen ens? Tror jag får ringa fastighetsskötare och fråga kanske.
 
Min tvättmaskin har läckt vatten. Eller avloppet. Vad gör man då? Jag hyr ju. Har aldrig rensat avlopp som är till tvättmaskinen. Jag kan inget om sådana och vette tusan om jag ens vågar mig på att pilla där med min syn? Får man ihop det igen ens? Tror jag får ringa fastighetsskötare och fråga kanske.

Gör en felanmälan till hyresvärden, så får de kika på det och åtgärda problemet. (Jag hyr också och fixar/lagar typ ingenting själv när det gäller själva fastigheten. Förutom att rensa vattenlåsen och sånt, som ingår i mitt ansvar att göra - men stopp i avloppet, eluttag som strular och annat småfix får husvärden fixa. Läckage skulle jag inte ge mig på!)
 
Borde verkligen ta mig ut en sväng, men istället försöker jag städa och hänga upp kläder. Plockar upp och släpper ner saker på ett annat ställe. Borde iaf dammsuga men sitter och dricker te istället.
 
Ätit lunch med en vän. Hon är ute och beskär träd nu. I söderläge och i lä av huset. Det blir så fint! Massor av olika lökar börjar titta upp och jag ser så mycket fram emot att se vad som kommer. Verkar vara både scilla, krokus och tulpan vad jag kan se hittills. Vore roligt med lite narcisser också.

Vi hittade en ros som vi räddade från schersmin-rotskottsinvasionsdöden också. Och visade min skiss på bäddar för värden som lät väldigt positiv till hela min plan. Kul!

Har nu en vas körsbärsgrenar inne för vårfeeling i förskott.
 
Vad i all sin dar är det för liten söt vit bil utan handtag på bakdörrarna? Mitt emot den stora svarta pickisen? Hur kommer man in där bak i en sån liksom. Sesam öppna dig typ av bil? :D

Den är inte så liten 😅
Och handtaget sitter uppe vid rutan på bakdörren om du kollar noga 😊

Det ser ut som om den oppnas sa har. Man oppnar framdorren for att kunna oppna bakdorren pa kanten, sa att saga. Dvs att gangarnen sitter i bakkant pa bakdorren.
 

Bifogade filer

  • main-qimg-f952d4119df02bd53fa2efc232ddcdaf-lq.jpg
    main-qimg-f952d4119df02bd53fa2efc232ddcdaf-lq.jpg
    37,7 KB · Visningar: 48
Jag sitter och vaknar med en kopp tea och tittar ut pa solen som nastan inte kommer in i det har fonstret alls nu, utan seglar direkt upp over taket. 😎 Dagens temperatur gar fran 4*C till 21*C ... lite svart att veta hur man klar sig, sa det galler att kla pa sig manga lager om man inte tanker sta i solen hela tiden man ar ute.:p

Snart ska jag gora mig i ordning for att aka ivag och trana hundar. Tate ska fa folja med i dag och visa upp hur det ska se ut, och atminstone ett satt man kan avbryta felaktiga beteenden pa. Han blir sa himla ivrig nar vi ska "jobba" att jag vet precis hur jag ska gora for att han ska ga i spinn totalt ... och alltsa ocksa hur jag ska kunna avbryta det.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 192
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
31 523
Senast: grodan21
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 179
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp