Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planen var att klippa ner vissna perenner, bygga kompost samt gräva jordblottor och så in fröer på ängen. Naturen kontrade med 3 cm snö 🙃

Tänker att jag håller mig inne en stund och sen städar växthuset istället, där inne bör det vara varmt och skönt iallafall.
 
Ska straxt åka och hämta en tupp och en höna som behöver ett nytt hem pga osämja i flocken. 🙂
Ska in via granngården också och hoppas på att de har någon form av spån hemma. Annars får det bli något annat strö.
 
Kallt ute i dag och kanske ingen höjdare att gå med gympaskor på fossingarna pga halkan. Och blåsigt, var faktiskt rätt obehagligt att höra vinden vina ovanför mig men inte riktigt känna den, det "dånade" från och till rejält när den bestämde sig för att dra till. Svårt att veta var den var när jag stod där mellan träden!

Solen skiner och det droppar på fönsterblecket, spionen tycker ljuder är skrämmande så jag fick sätta igång lite musik så han slipper höra det. I går slogs det på väggen igen och sent i går kväll ringdes det på dörren också, jag öppnade inte ens. Men som tur var reagerade spionen inte när det slogs och blev bara glad och ivrig när det ringde på, han trodde nog det var hans kompis, som de senaste gångerna ju.

Tänkte städa i dag, har redan satt igång en maskin tvätt och ska väl ta diskmaskinen också strax. Spionen har lagt 22 leksaker bara i rummet jag är i nu och det finns minst lika många i nästa rum så många att plocka upp... Dammsugning behövs också känner jag.

Natten har varit kass som vanligt så jag är skittrött, förstår inte den här evinnerliga bristen på sömn.
 
Igår när jag var ute i kvarteret drack jag ngn ljuvlig rosen-lemonad. Kan inte släppa den.. SÅ JÄVLA GOD!
Frågade var den kom från men de hade gjort den själv 😅 Nu måste jag alltså tillverka rosenlemonad? Eller finns det ngn färdig som kan matcha detta? Googlar således 😅
 
IMG_3176.jpeg


Känner ett stort behov av att gå ut och försöka hitta brunnen där under pölen och peta med en pinne, men har inte bestämt om jag törs än :o
(Bild tagen från min lägenhet)
 
Visa bifogad fil 141232

Känner ett stort behov av att gå ut och försöka hitta brunnen där under pölen och peta med en pinne, men har inte bestämt om jag törs än :o
(Bild tagen från min lägenhet)
Vad i all sin dar är det för liten söt vit bil utan handtag på bakdörrarna? Mitt emot den stora svarta pickisen? Hur kommer man in där bak i en sån liksom. Sesam öppna dig typ av bil? :D
 
Är tokförkyld sedan lördag morgon , tycker synd om mig själv och ser på damernas fristilslopp varvat med lite HP i reklampauserna.

Ska strax ge mig ut för mjölk och rostbröd inköp. Pannkakor och varma mackor är ett måste när man är sjuk!
 
Vad i all sin dar är det för liten söt vit bil utan handtag på bakdörrarna? Mitt emot den stora svarta pickisen? Hur kommer man in där bak i en sån liksom. Sesam öppna dig typ av bil? :D
Den är inte så liten 😅
Och handtaget sitter uppe vid rutan på bakdörren om du kollar noga 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 192
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 179
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp