Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG20240316175908.jpg


Kört halva konserten, nu paus. Medelåldern är hög :rofl:
 
Det kräksnöar på tvären. Både jag och hund blev dyngsura (med betoning på SURA) av att gå promenad. :mad:
Inte några mil syd väst från dig... :D :D :D :D




Iaf inte än. Dottern hade lunchfodring och insläpp på Ridskolan då ingår täckesavplock. Jaja tur det snart är dags att tvätta vinterjacka. Efter det hade hon hoppträning. Så riktig höstdag.
 
Jag har brutit min bojkott mot Temu eftersom de är det enda stället jag hittade datorknappskydd. Har letat efter dem länge eftersom älskade Megara har en tendens att sätta sina tassar precis på knappen och stänger av datorn. Just nu har jag satt medicinburkar ovanpå knapparna, men vill hitta ett smidigare sätt.
 
Har ar det 113 grader varmt i solen :p vilket oversatts med 45*C. Det ar just nu, klockan 12 pa dagen 21*C i skuggan. Life is good.

Vader mannen papekade dock flera ganger att inte lita pa att varen ar har ... for det ar bara forsta varen, snart kommer andra vintern sa han, och vi vet att det snart kommer mer regn och kallt vader. Men sa underbart med en liten forkansla av den varma arstiden. :heart
 
Jag har ätit min fiskpudding och blev för mätt. Har svårt för att äta lagom när det gäller det när jag tar upp direkt ur formen! Matlådorna är perfekta däremot då de är 200 gram stora så de innehåller lite mindre än så så jag blir inte så mätt utan kan ta något till tex lite ost, tomat eller gurka osv.

Mitt spiondjur har fått slicka tallriken och blev förstås glad! Han gillar också god mat, den där, och tjurade lite när formen sattes in i kylen. Den ville han ha... med innehållet förstås!

Någon tik löper så nu har han "inte tid" eller vad man ska säga, att äta sitt torrfoder igen, och har tappat lite grann i vikt, så jag fick en blick av honom som sa att "Du svälter mig, sätt inte in den i kylen, ge mig!" men jag svarade att han har mat i skålen.... om blickar kunde döda så vore jag både död, styckad och begraven på ett ställe ingen finner mig! ;)

Namnlös.jpg
 
Gick ju upp i ottan med älsklingen och medan han åkte iväg på en skogsdag och pållan haft vilodag och jag insläppet ikväll så passade jag på att rensa ut en del och åka bort till returpunkten, alltid lika skönt när det är gjort 👍. När sambon kom hem for vi till stallet och fixade och på vägen hem började snön vräka ner och honkatten som gick ut kom in ganska direkt igen 😅. Julen varar änna till påska va? 🤣.
Sen middag i lugn och ro som jag hade lagat innan vi åkte och soffhäng till sista avsnitten av Tre kärlekar 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 194
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 804
Senast: Liten
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 182
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp