Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte påskliljor alldeles för tidigt. Men nu är det rätt fint ändå att ha dem tidigt på flera ställen inne.

IMG_6540.jpeg
 
Så mysigt med brasa och katt medan riktigt purkigt väder viner utanför. Ingen snö dock och mer än en handfull plusgrader!

Katten har för första gången vågat ligga kvar i soffan när jag gått därifrån och även när jag kom tillbaka. Nu har jag en väldigt mjuk och mysig kisse-sjal runt halsen. Växlar väldigt bra ögonläsning med måttligt intressant ljudbok. Och slummer.
 
tyvärr inte, har en bekant i sydafrika som har reflekterat över att elefanterna nu börjar gå upp på "höjder" (precis som nån fara är förestående). Men ska fråga om det finns mer info om det!

Det vore intressant att veta vad det kan bero pa. Kan det ha nagonting med poaching att gora som i Tanzania dar storre delen av Afrika's poachings hander? Dar visar elefanter som overlevt poaching tydliga tecken pa stress och radsla, samt har uppenbart storre aggressivitet mot manniskor.

Tycker synd om er som har snö. Vi har fågelkvitter.

Och har har tulpantrad och dogwood (vad de nu kan heta pa Svenska) slagit ut, till och med vart parontrad som alltid ar det sista att blomma av appel och parontrad haromkring har nu borjat blomma. Dessutom blir det en solig dag, med runt 20*C, sa det blir fika pa verandan i dag. :)
 
nastan dags att starta dagen. Forst lite frukost (hemgjord greek yogurt och farska blabar:d) och sedan ska hundarna fa jobba lite (det roligaste de vet:p) fa en pedikyr och ett bad. (Vilket de tror att de gillar och blir vansinnigt avundsjuk pa den andre som faktiskt far klor fixade och badet i fraga, men som de ser mycket ynkliga ut nar de sjalva star dar i badet eller pa "kloklippnings" bordet.:love: :rofl:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp