Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Enya Det låter som mig :rofl: (var vid 14-15 tiden), skutta nog till garanterat - har lätt för bli skrämd.

Just nu tittar tv, och tar lugnt i soffan. Ingen sambo hemma då borta på möte, så lugn och ro. Skönt ibland.
 
Min fina fjordfröken uppskattar inte en plaskblöt ridbana men stå nere i vattnet som blitt som en mindre insjö i hagen för att leta grässtrån går bra 😆. En härlig vagnstur med pigg pålla 😍 ; blev lite varm i pälsen av omkring en halvtimmes skritt och trav eftersom ju det var så himla varmt idag men bäst att passa på för kommer snön på söndag igen går det ju inte att köra 🙃. Sen hem och jösses gäspade ett antal gånger när jag skrev prov i inköp uppkopplad genom teams kl. 18-21, men alltså prov en fredagskväll ?!? 🤨🙃. Jag kände mig klar vid 20 så var skönt att ställa sig i duschen medan älsklingen åkte ner till samhället och hämtade middag; sommarsalladen var så stor så lunchen är kirrad i mörra 😊. Sambon blev såklart omgiven av katterna (skinka) 😅, fredagsmys 🥰.
 
Helt otroligt! Beställde ju en till uppsättning servis av samma vi har (precis samma men jag tyckte fasen assietterna och tallrikarna kändes lite lättare?!) och rätt vågat att låta postnord köra dem till närbutiken istället för att åka till IKEA i Linköping men faktum är att det var helt, wow! Sååå lyckas JAG stöta emot dem när jag ställde in dem i diskmaskinen, så jävla surt med en skada direkt! Men kunde ju hänt en av de lika nya mullemuggarna och det hade varit sååå mycket värre faktiskt. Men men, den får hänga med så länge det inte är värre- får ju inte kasta sambons favorit frukostskål från Höganäs som är betydligt mera kantstött 😝.
#kaninteskyllapåpostnorddenhärgången
 
Har bara jobbat 2 timmar i dag, sedan 1 timme hos psykoterapeuten och sedan handlade jag lite innan jag åkte hem. Prommis med hunden när jag kom hem. Åt sedan en knäckemacka och därefter har jag vilat, en prommis till, ätt en kanelbulle och sett ett avsnitt av Cold Case och är så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna.

Jag fick ändå en rejäl sovmorgon i dag, så även om jag inte sov särdeles bra som vanligt har jag ju vilat längre än vanligt, men är ändå helt slut. Det är skönt med helg nu faktiskt. Känns som om jag behöver det!
 
Dricker te och äter körsbärstomater. Funderar på att kanske börja dra mig mot sängen. Problemet är att eftersom jag varit hemma (förkyld) så vaknade jag så sent att jag redan hunnit vända dygnet - jag har så fruktansvärt lätt för att göra det.
 
Vaknade till det här och ville gå och lägga mig igen:

_20240316_064600.JPG

Gräsmattan var nästan helt snöfri igår kväll :cautious:
 
Ska på konsert ikväll. Är inte alls taggad. Dels är det med hela makens familj med respektive (mycket folk, och man förväntas vara social), dels vet jag inte om jag fixar att sitta en hel konsert.. och dessutom är det långt hemifrån så jag kan inte bara ta mig hem när jag tröttnat.
 
Väntar på att klockan ska bli lite mer så att vi kan packa in oss i bilen och åka till jourmottagningen (mitt andra hem just nu?!) och förhoppningsvis få något slags smärtlindrande mot ryggen. Det har liksom eskalerat smärtmässigt och det är ju inte hållbart, jag måste kunna ta mig runt och måste tillbaka till jobbet på måndag. :cautious:
Dessutom har jag en vandring inplanerad nästa helg som jag inte vill missa, så nu går fanskapet sluta vara dramatisk!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp