Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker frisera min palettbladsplanta efter vintern, jag måste ha tagit väl hand om den i vinter för den har gått bananas och behöver nu en omplantering till större kruka, blompinnar till uppstöttning och bindas upp.

Mina kollegor vägrar konsekvent ta emot sticklingar efter jag lyckats driva upp halvmetershöga garderobsblommor till förtvivelse. 😅
 
Hackat och skurit och stekt. Köket ser ut som en hazmat zone igen, men nu är grytan i ugnen. Grubblar bara lite över hur jag ska få in allt i frysen. Hällde i mycket mer sås än förra gången eftersom det var den som var det godaste. Vi får se hur det smakar.

Ska diska när jag har tagit igen mig lite. Jag hatar att diska nästan like mycket som att tvätta. Det enda som händer är man börjar smutsa ner så fort man är klar. Grottekvarn är vad det är.
 
Fick lapp i brevlådan om cykelförrådstömning.
Peppen är TOTAL. Så många gamla cyklar som inte ser ut att ha rörts på 100 år, inklusive ett berg av dem i ena hörnet på cykelrummet 😅
Vaktmästarna snodde min cykel en gång.
De trodde den var övergiven för att den var så ful :rage::rage:

Den är fullt fungerande, väldigt trevlig att cykla på, men ful och gammal.

Men den klarade 10 år i Uppsala uan att bli stulen. De ni!
Det fanns alltså en baktanke i att den inte fixades snygg...
 
Snart klar med dagens jobb. Var mest ute och sprungit (tyvärr på slutet i ösregn).
Var på en pressvisning av filmen "Lars är LOL". En film om en en tjej som blir fadder till en ny kille i klassen (Lars) som har Downs syndrom. Fällde jag tårar? Svar ja 😅 Jag var liksom där som "handledare" men krackelerade haha
På vägen hem sa mitt sällskap "du Törnis vi kanske borde gå och kolla om det finns lite löjrom eller ngt"?
Rimlig tanke för att pigga upp :rofl:
 
Måste städa i helgen.
Verkligen måste
Sugen? Not so much.
Men det måste göras.
Passar på att rensa med.
Men måste ordna skjuts till tippen
 
Äter nybakad ryttarkaka :d Egentligen bakade jag för att ta med mig till afternoon tea hemma hos en kompis imorgon, men man måste ju kvalitetstesta! Den blev lite onödigt god... Tur att jag har 7 personer att dela den med imorgon, annars finns det viss risk för att jag skulle förvandlas till en ryttarkaka under de kommande 24-48 timmarna.

Så, nu ska jag jobba en halvtimme till och sen jäklar är det helg. SOM jag har längtat! :banana:
 
Hjälp, enligt smhi kommer det regna 15mm imorgon och det ska vara en säker prognos :nailbiting: Och det börjar regna ikväll. Skönt att jag och Megara har mat för ett skyfall för imorgon kommer jag inte sticka min näsa utanför dörren
 
Äter nybakad ryttarkaka :d Egentligen bakade jag för att ta med mig till afternoon tea hemma hos en kompis imorgon, men man måste ju kvalitetstesta! Den blev lite onödigt god... Tur att jag har 7 personer att dela den med imorgon, annars finns det viss risk för att jag skulle förvandlas till en ryttarkaka under de kommande 24-48 timmarna.

Googlade ryttarkaka och snålvattnet rinner :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 194
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 182
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp