Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är husbilen hemma. Den startade inte först, men det visade sig bara vara ärg på kabelklämmorna till batteriet.
Var lite bökigt att få ut den, den har ju ingen styrservo och det var trångt att komma runt. Men det gick bra.
Så nu ska den städas ur ordentligt, tvättas och fotograferas in- och utvändigt i alla tänkbara vinklar. Sen åker den ut på annons. Vemodigt. Vi har gjort många roliga resor med den. Men det finns fler fiskar i havet.
 
Det ringde på dörren, jag öppnade i tron att det var den ungdomliga grannen. Blev därför förvånad att se en två meter lång ståtlig man i kostym. Min bror! Han hade lite tid över innan han skulle ta ett tåg hem så han tog med en flaska Pol Roger och LYCKLIGTVIS hade jag löjrom tinad och klar! Match made in heaven ;)
 
Min häst:
"Hörru, kolla.. kolla.. jag har fått äpplen! Skitgoda äpplen! Hörru, kolla då!"
Också min häst, när ponnyn äntligen kollar upp från sin krubba:
"Du ger fan i att kolla på mig och mina äpplen!"
🙄🤷‍♀️:laugh:
Namnlös design.png
 
Vi skulle försöka göra någon middag. Båda helt slut. Som tur var hade sambon glömt köpa sina nikotinpåsar och behövde åka till byn = JAAAAA, vi slipper laga mat och äter hämtmat.
Nu bara kvar att städa huset. Iofs jäkligt skönt att vi nu har nästan hälften så stort hus som förra. Så går ändå mkt snabbare.
 
Sitter och funderar på vilket museum jag och en kompis ska besöka imorgon. Känns som att jag gått på alla större utställningar som är nu redan. Så frågan är väl vilken jag vill besöka igen.
 
Diskat, så nu är köket både rent och grytan i ugnen. Mycket sås den här gången och har hällt i en hel del maizena för att göra den tjock.
 
Sophögen med reklam för en pizzeria - jag tittade lite i den när jag och hunden passerade. Fanns en rejäl hög med mjukiskläder och hela handdukar.

Behövde åka en vända in till stan, tog med en sopsäck och lassade i kläderna. Nu tvättar jag dem, för att lägga i klädinsamlingen. De gör sig bättre där än ruttnande i diket.
 
På g hem från härlig shoppingtur. Ångrar lite inte hälsa på @Enya Förut idag, misstänker var iallafall hon som passerade mig idag 😁

Är ibland blyg 😅
Nämen, klart du skulle hälsat!<3
Var såg du mig? Var pinnen röd och vit och hade en reflex dinglande från handtaget var det säkert jag :D Grå väska och vinröd jacka. :)
 
Tappar humöret på en leverantör av en it-lösning. Efter en hel månad av denna loop:

Jag: Hej, jag har X problem.
support: Du kan testa A B och C för att lösa.
Jag: Hej jag testade A B och C. Det funkar inte.
*Radiotystnad*, *Påminner i ärendet om att jag fortfarande behöver hjälp*, *fortsatt tystnad*, *Jag skapar ett nytt ärende för att tala om för support att jag inte får återkoppling*
Support: Testa att göra A B och C.
Jag: Jag har redan testat A B och C, nu gjorde jag det igen och det löser fortfarande inte problemet
*tystnad från support, påminnelser från mig, nytt ärende om ärendet för att jag inte får svar...*

Så jag skrev ett rätt vasst mail om ärendet igen. Gissa vad jag fick för svar? "Testa med A B och C!" :cautious::arghh::banghead:
Jag vill att det ska funka, som det är nu samlas arbetsuppgifter i stora högar för att detta inte funkar. Blir tokig.
I dag jobbade jag bara 2 timmar och det var väl tur för när jag skrev första slutanteckningen på jobbet och skulle DRGa den fick jag meddelandet "du är inte behörig att utföra DRG". Men det är väl för tusan klart jag är??????????????????????? Sedan urminnes tider, det ingår i min tjänst liksom.... Försökte igen och igen, samma meddelande. Bad en kollega DRG:a anteckningen och hon kunde som vanligt. Tja, blir svårt att utföra mitt jobb korrekt om jag inte kan DRG:a känner jag, och klinikadministratören var upptagen, men jag fortsatte mitt jobb, som tur vad var de andra anteckningarna inte helt klara så DRG och de andra uppgifterna fick mina kollegor ta och när jag gick pratade jag med klinikadministratören som sa att jag var person nummer 4 med samma problem. Bara så här, plötsligt.
Hon skulle lyfta det med IT igen... hade redan ett pågående ärende. Men de är inte jättesnabba ibland alltså. Lite som du beskriver....
Jag hoppas det är löst till måndag.... hon trodde inte det!
 
Får gör nästa gång. :up:
Yep, var garanterat du :D , blev lite halvt överraskad när satt i min egna värld, på grön sandlåda på bussterminalen när du passerade förbi.
 
Får gör nästa gång. :up:
Yep, var garanterat du :D , blev lite halvt överraskad när satt i min egna värld, på grön sandlåda på bussterminalen när du passerade förbi.
Hm, nu var jag ju där två gånger i dag, som jag brukar, så jag minns inte exakt när detta var, men minns någon som satt eller stod där och rörde sig precis när jag gick för bi och så hoppade jag till för jag såg inte personen förrän den rörde sig, var det kanske du? Typ betedde jag mig underligt hahahaha! Vet att någon tittade på mig länge då i alla fall, som om jag skrämde den personen eller något, när jag själv blev rädd. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 200
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp