Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt att löjromsdiskussionerna går heta trots min frånvaro! Bra där! ;)

Här klagar min svägerska på min och broderns sätt att umgås. Hon bara "alltså herreguuuuud ni två pratar knappt men NÄR ni gör det så snackar ni om STYRRÄNTAN!!!" O_o

Happy Friday :rofl:
 
Diskuterade nyss löneskillnader lite i en tråd på facebook. Att mansdominerade yrken har högre lön generellt, är ju känt. En kille frågade om jag visste om den högre lönen verkligen berodde på att det var ett mansdominerat yrke och inte på att fler män än kvinnor sökte sig till det yrket? Får erkänna att han tappade bort mig där, så jag sade God natt och lämnade.
 
Funderar på om det kanske finns en för mig bättre passande ljudbokstjänst, tänker att svenska tjänster kanske inte är de bästa när jag vill lyssna på engelska ljudböcker. Försökte lyssna på en svensk uppläsare och det var hemskt!
 
Funderar på om det kanske finns en för mig bättre passande ljudbokstjänst, tänker att svenska tjänster kanske inte är de bästa när jag vill lyssna på engelska ljudböcker. Försökte lyssna på en svensk uppläsare och det var hemskt!

Har du prövat att låna från bibblan? De har ljudböcker på engelska men vet inte vilka som läser den.
 
Egentligen rätt lugn arbetsdag men fick på slutet några knöliga ärenden. Typiskt! :meh:
Efter jobbet har jag varit i stallet och sen tagit undan torr tvätt. Ska nog fixa lite kvällsmat nu och definitivt kolla ifatt på dagens skidskytte.
Friidrotten får nog vänta till imorgon :cautious:
 
Hade en fin jobbdag igår, med askultation av och för en kollega. Fick fina ord efteråt som värme otroligt. :love:

Mindre kul när jag kom hem och något rovdjur fosterfar nätet och grävt sig in i hönsgården. Min fina, fina tupp fick sätta livet till tillsammans med två hönor. Sorg!! :cry:
Sonens älsklingshöna klarade sig dock som tur var, tillsammans med fyra andra flickor. Så nu är de instängda i hönshuset på heltid tillsvidare, tills vädret tillåter att jag bygger om hönsgården till något slags Fort Knox. :(
 
Tror att jag blivit beroende av nässpray så nu börjar avvänjningen. :banghead: Har varit sjuk sedan december (känner mig frisk sen 1-2 veckor tillbaka) och har använt nässpray till och från, men vaknade i natt av att bihålorna svullnat upp så mycket att jag trodde att jag skulle kvävas. Ska köpa barnnässpray och köra på kvällen några dagar tillsammans med kortisonnässpray som avvänjning innan det blir totalslut. :meh:
 
Även om jag sov lite längre än igår tycker jag att det vore trevligt att sova lite lite längre när jag är ledig.
I morgon när jag ska upp för att se Vasaloppet så är jag säkert trött.
Frukost är intagen och om ett tag blir det en joggingrunda. Hoppas på att vara piggare än i går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 699
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 678
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp