Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Lova äter morots- och gurkstavar. Hon försöker stjäla flera och gråter en skvätt för att det är synd om henne. Hon har alltså redan ätit sin middag PLUS några grönsaksstavar. Visserligen är de ganska små och tunna, men någon måtta får det väl ändå vara? 😂 Hennes husse har faktiskt övergett henne och hon har hittat gömda Bambi-fötter i skogen. I REGN! Hon behöver mer, säger hon!
 
Gud vad gött!!!
Nu får det bli balans i det här löjromsvurmandet. Mina blankade aktier går ju åt skogen när heltrogn trendar på Google.

1709314500495.png
 
Nu får det bli balans i det här löjromsvurmandet. Mina blankade aktier går ju åt skogen när heltrogn trendar på Google.

Visa bifogad fil 140212
PFAS känns ju som en kandidat till årets ”buzz word ”, det finns inga gränser för hur det kan smyga sig in i allt vi rör vid eller äter!

Låt nu stackars @tornblomma njuta av denna dammsugning av godsaker hon är i gång med, så länge det bara blir 50-100 gram över som kan exporteras söderut till min söndagslunch 😂.
 
Överväger att vara lite ekonomiskt oansvarig och köpa en halvonödig pryl till mig själv. Det kan man vara värd efter femtioelva läkarbesök och en sväng i MR-tunneln. Och det faktum att jag troligen kommer behöva 2x steloperation, där det dröjer ett halvår efter varje innan jag är "tillbaka" där jag var innan och får rida och träna fullt igen (men då förhoppningsvis utan smärtan
Tycker absolut du får vara lite halvt oansvarig då. Så länge det inte sätter dig i en krisig ekonomiskt situation som kan slå tillbaka ordentligt.
 
Landat i soffan och njuter av känslan att det nu finns över en veckas tid till återhämtning, vara med hästarna och fixa med saker hemma.
Sade raskt att jag inte kan jobba i helgen frågan kom ut allmänt till alla om extrajobb pga sjukdom.
Hälsan går först och jag måste få min intjänade paus.
 
Överväger att vara lite ekonomiskt oansvarig och köpa en halvonödig pryl till mig själv. Det kan man vara värd efter femtioelva läkarbesök och en sväng i MR-tunneln. Och det faktum att jag troligen kommer behöva 2x steloperation, där det dröjer ett halvår efter varje innan jag är "tillbaka" där jag var innan och får rida och träna fullt igen (men då förhoppningsvis utan smärtan)
Klart du ska unna dig något :)

Köpte själv ett täcke till min hund idag för 850:- :angel: Hon hatar täcken 🙃
 
Nej gud nej, det är ingen jättestor summa så sett. "Bara" 2000 kr, vilket hade gjort sig fint på sparkontot annars
Då säger jag KÖP, för jag förutsätter att du kan lösa om nåt oförutsett händer typ veterinärbesök ändå, det behöver ju dessutom mer pengar än så.
Man lever bara en gång, och om det kan hjälpa känslan när man tar sig an svårigheter så är det nog en bra "investering" i sitt mående?

Jag är nyfiken på vad du ska handla däremot.
 
Klart du ska unna dig något :)

Köpte själv ett täcke till min hund idag för 850:- :angel: Hon hatar täcken 🙃
Du anar inte hur nära jag var att svänga förbi Hööks och köpa det orangea täcket dom har på kampanj nu. Det är 150 g. Min häst har bara täcke när det är riktigt skitväder med regn och blåst (och då ett fleecefodrat regn), och kommer växa ur nuvarande storlek till nästa säsong. Sååå... med lite tjejlogik där har jag ju sparat 419 kr idag genom att inte köpa det :idea:
 
Försöker massera mina knän, vader och fötter. I morgon är det jag som handlar nya jobbskor. Känns som hela benen ska sprängas 😅
Funderar på värktablett.
 
forra helgen hade vi var pa riktigt med blommande blommor och trad ... sedan har det regnat och varit riktigt kallt och ruggigt. I gar snoade det pa varenda berg i hela dalen jag bor i, och snon blev kvar atminstone tills i gar kvall.
Jag har en envis forhoppning att varen ska komma tillbaka, inte bara det som gor allergierna varre, utan allt det trevliga med varen, men prognosen hotar med snoflingor i dag igen ... och +1-3*C.

Jag vill ha sol och varmt :arghh:

Och sa har sag det ut nar jag kom hem fran morgon passet :meh:
IMG_4664.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 685
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp