Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick upp reklam för en bok som såg spännande ut men jag klickade bort annonsen innan jag hann lägga på minnet vad den hette :arghh: hoppas samma reklam dyker upp igen
 
Ligger på hotellsängen, slevar i mig mat och kollar F1 practice medan sambo är i möte :p

Vi fick med oss en carbonara och en pizza från Spazio som sen lunch, PERFEKT.
Sen behöver vi bara lista ut någon middag. Men det är då det!
 
forra helgen hade vi var pa riktigt med blommande blommor och trad ... sedan har det regnat och varit riktigt kallt och ruggigt. I gar snoade det pa varenda berg i hela dalen jag bor i, och snon blev kvar atminstone tills i gar kvall.
Jag har en envis forhoppning att varen ska komma tillbaka, inte bara det som gor allergierna varre, utan allt det trevliga med varen, men prognosen hotar med snoflingor i dag igen ... och +1-3*C.

Jag vill ha sol och varmt :arghh:
 
För första gången i mitt liv. Och jag förstår vissas beroende.😊
IMG_6515.jpeg
 
https://www.wwf.se/pressmeddelande/...orsk-fran-barents-hav-rott-ljus-i-fiskguiden/

–En glad nyhet är att importerad sik-och löjrom från vissa delar av de stora sjöarna i USA nu får grönt ljus, säger Inger Melander.

Grönt ljus: Braxen (svenskt fiske) - Regnbåge (svenskodlad) - Sej (Barents hav & Norska havet – fiskad med ringnot) Blåmusslor (Mytilus edulis) – t ex odlade i Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike m fl - Skipjack (tonfisk) (Katsuwonus pelamis) fiskad med handlina eller spö i Atlanten, Indiska oceanen, eller vissa delar av Stilla havet, Ostron odlade i Frankrike Sötvattenskräftor (odlade Turkiet) Braxen (svenskt fiske Mälaren, Vänern och Östersjön) Amerikansk sik- och löjrom, Havsabborre (fiskad med handlina eller spö i Nordostatlanten)

@tornblomma ett alternativ om det blir akut löjromsbrist? ;)
 
Måste definitivt köpa nya skor till jobbet. Jag har så ont i fötterna att jag knappt kan stå nu :cautious:
Ska testa att köra med arbetsskorna jag fick när jag började här och den braiga chefen jag hade då tyckte jag skulle ha såna för att jag kanske skulle behöva köra pallyftare någon gång under mitt arbete 😅

Genidrag, för jäklar vad jag kört runt på pallar och annat bös där jag borde ha arbetsskor på fötterna men inte har det :angel:
 
Ja, jag tycker det är riktigt gott. Jag började göra börek efter att särbon köpt börek, tyckte det var gott och frågade mig om jag kunde göra det.
Och i Sarajevo är det lika vanligt med burek-ställen som det är med korvkiosker här. Det är en vanlig lunchrätt som man antingen käkar på plats eller tar med sig. I Sarajevo kunde man dessutom få lite syrad grädde över, det fick man inte i Pristina.
 
Jag lyssnar på när sambon och hunden pratar medan han packar. Hon försöker nog säga åt honom att inte glömma att packa ner det viktigaste; sin skäggiga bästis.
Eller hon försöker hjälpa till att packa ner sig själv i väskan också. Tyvärr får hon stanna hemma med mig i helgen medan husse åker och tar hand om sin sjuka mamma. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 687
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp