500g 995 kr var det på supererbjudande här på Kalix i lördags. Så 1990 riksdaler per kilogram.Vad kostar ens löjrom? Kilopris?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
500g 995 kr var det på supererbjudande här på Kalix i lördags. Så 1990 riksdaler per kilogram.Vad kostar ens löjrom? Kilopris?
500g 995 kr var det på supererbjudande här på Kalix i lördags. Så 1990 riksdaler per kilogram.
https://lojromsexpressen.se/produkt/lojrom-kalix-500-gram/Det later mycket rimligare med $200 usd per kilo.
Ja riktigt skönt när man bara vill ta helg så man tar alla chanser man får. Nu är det officiellt helg för migOkej, vad skönt
Vad är burek? Inte riktigt fattat
Börek är yufka (ungefär som filodeg men lite tåligare) med någon fyllning, ofta med fetaost, spenat och/eller köttfärs. Det är jättegott och gör en det själv fyller en med det en gillar.
Här är receptet jag brukar utgå ifrån: https://zeinaskitchen.se/borek-med-kottfars/
–En glad nyhet är att importerad sik-och löjrom från vissa delar av de stora sjöarna i USA nu får grönt ljus, säger Inger Melander.
Grönt ljus: Braxen (svenskt fiske) - Regnbåge (svenskodlad) - Sej (Barents hav & Norska havet – fiskad med ringnot) Blåmusslor (Mytilus edulis) – t ex odlade i Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike m fl - Skipjack (tonfisk) (Katsuwonus pelamis) fiskad med handlina eller spö i Atlanten, Indiska oceanen, eller vissa delar av Stilla havet, Ostron odlade i Frankrike Sötvattenskräftor (odlade Turkiet) Braxen (svenskt fiske Mälaren, Vänern och Östersjön) Amerikansk sik- och löjrom, Havsabborre (fiskad med handlina eller spö i Nordostatlanten)
Okej låter inte alls tokigt!
Och i Sarajevo är det lika vanligt med burek-ställen som det är med korvkiosker här. Det är en vanlig lunchrätt som man antingen käkar på plats eller tar med sig. I Sarajevo kunde man dessutom få lite syrad grädde över, det fick man inte i Pristina.Ja, jag tycker det är riktigt gott. Jag började göra börek efter att särbon köpt börek, tyckte det var gott och frågade mig om jag kunde göra det.